zondag 29 oktober 2023

zondag


 


Terwijl een pan vol appeltjes tot moes staan te pruttelen op het fornuis, geeft mij dat een half uurtje om de zolder op te klimmen en te bloggen. Vandaag zondag begonnen we allemaal de dag heel rustig en langzaam met koffie en vers gebakken brood. Ik ben nog steeds bezig met mijn Vleermuis sokken en heb inmiddels wel opgegeven om deze dinsdag af te hebben. Het zijn ook mooie sokken om in november te dragen 😁

Begin van de middag met oudste dochter naar het stadscentrum gelopen. We hadden allebei wat kleine dingetjes nodig, die in onze dorpsstraat niet te krijgen zijn en het was (nog) droog, dus dan is een wandeling wel gezellig. Stiekem verscholen zijn hier nog veel leuke oude huisjes te vinden en dat met alle bomen in herfstkleuren leveren mooie plaatjes op. 

En ja, de tijd is weer een uur terug naar de wintertijd. Echt een uur meer slaap levert mij dat niet op, want de poezen willen wel even wachten op hun eten of om naar buiten te mogen, maar ook weer niet al te lang. Nu heb ik zelf altijd meer last van de overgang van winter naar zomertijd, dan kom ik de eerste weken steeds tijd en slaap te kort. Nu gaat het voor mijn gevoel geleidelijker, alleen dat uur eerder donker, dat is wel even wennen.

Een kleine spooky versiering bij de voordeur. Ik weet niet of de kids hier uit de straat langs de deuren gaan met Halloween, maar wij zijn er in ieder geval op voorbereid.

Ik verwacht dat komende week wat intensief gaat worden. Werktechnisch weet ik nu welk takenpakket ik erbij krijg en moet me komende week hiermee beginnen in te werken. En vrijdag reis ik vroeg in de ochtend richting Drenthe om samen met mijn moeder naar de crematie van haar zwager, mijn oom, te gaan. Misschien niet helemaal efficiënt, want ik rij eerst naar Drenthe en vervolgens rijden we samen terug naar Apeldoorn en eind van de middag weer terug naar Drenthe, waar ik dan wel een nachtje blijf slapen. Maar dat is pas vrijdag en dat is nu nog een eind weg.

Eerst maar eens beneden kijken hoe het met de appelmoes staat.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten