maandag 16 oktober 2023

maandag (herfstvakantie)


Nu heb ik helemaal geen herfstvakantie, hoor. En ook miss T is niet de hele week vrij, want deze week mag ze beginnen bij haar bijbaantje in de supermarkt bij ons in het dorp. Dat is toch wel een kleine meisjes worden groot moment en voor mij betekent dat weer supermarkt-jasjes aan de waslijn, zoals ik dat ook van haar broers en zus heb gehad.

Het is trouwens ook echt herfst met frisse ochtenden. Vanmorgen nog even een snel boodschapje gedaan  in de dorpsstraat en daarna via het park naar huis gelopen. Het is daar nu zo mooi met die verkleurende bomen en het rook naar houtvuur van de houtkachels van de omliggende huizen. Ik kreeg daar ook een echt chocolade melk met speculaas gevoel van. (alhoewel thee met een speculaasje ook goed is)

En deze dame woont alweer een jaar bij ons. Een jaar geleden gingen we met z'n vieren haar ophalen in de kop van noord holland en reden we terug met een klagelijk miauwende kitten. Bijna niet meer voor te stellen, als je ziet hoe groot ze nu is.

Nu is maandag mijn schoonmaak/boodschappen dag, maar omdat miss T en ik 's middags naar Den Haag gingen voor wat herfst shopping, heb ik mijn taken maar gesplitst. 's Ochtends de boodschappen en de rest bij thuiskomst. Het was al lekker druk in het ov en daarna ook in de stad, meer hadden kennelijk het idee om te shoppen (ja, ik weet het... vakantie). Maar goed geslaagd zijn we wel (of eigenlijk miss T). Ik vind het altijd wel gezellig, een beetje kletsend, kleding uitzoeken, passen en dan besluiten is het wel iets of is het een dikke nee. Toch vrij snel hadden we alles wat nodig was. Samen nog een koffie drinken en weer terug met het ov.

Ja en toen had ik nog een klein klusje te doen. De badkamer soppen en het voordeel is wel, omdat ik dit iedere week doe, is het eigenlijk niet zo veel werk. Daarna nog een stofzuiger door woonkamer, gang en keuken. En het ziet er weer opgeruimd uit.

Dus heb ik vanavond mooi nog tijd om verder te gaan met mijn Batty for Halloween sokken.


2 opmerkingen:

  1. Ik moet zo wennen aan de kou! Maar zoals jij het beschrijft, klinkt het eigenlijk wel heel lekker. Het zal wel weer wennen. Hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen