maandag 9 oktober 2023

en het is weer maandag


 


En voor je het weet is het al weer maandag. Vorige week was een heftige week met alle emoties op de werkvloer, die ik,  als emotionele spons natuurlijk allemaal oppikte, waardoor ik aan het eind van de week behoorlijk opgebrand was. Afgelopen vrijdag was wel een voorproefje, hoe het word, lege kantoren, nauwelijks productie draaien en we vulden net een tafel in de kantine.

Dan is het weekend wel heel welkom. Zaterdag niet veel gedaan, was nogal in vegeterende modus. Maar zondag had ik bedacht dat ik toch wel graag wilde wandelen in Meijendel, lopen en alles loslaten en achter me laten. Ik bedacht me ook dat dit voor het eerst sinds weken was, dat ik echt zei wat ik graag wilde doen in plaats van mee buigen met wat de rest wil.
Dus inderdaad wandelen, het was herfstig, maar minder herfst dat ik had gehoopt, maar het was wel fijn.

En vandaag maandag, begin van de week, dag van lijstjes, boodschappen en wassen draaien. Ik had voor mezelf een iets te lange to-do lijst gemaakt, waarop behalve alle maandag-dingen, ook wat extra kookwerk stond en het bakken van een taart. Het was echt zo'n dag waarvan ik halverwege denk wat doe ik mezelf toch aan, maar dan aan het eind van de middag, wanneer ik inderdaad alles heb gedaan wat ik wilde/moest doen, wel een gevoel heb van ik heb het toch weer geflikt.
Nou ja, bijna dan, want zo meteen maak ik de taart nog  af met versieringen, zodat morgen mijn jarige Lief, kan ontbijten met een stukje taart.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten