maandag 23 oktober 2023

monday, monday

 


Weet je nog hoe dat vroeger was op maandag? De ene ging naar school, de andere werken en ik was thuis. Om in eigen tempo, op eigen inzicht de boodschappen en het huishouden te doen. Dat is met het thuiswerken wel anders geworden. Ik begrijp prima dat de werkenden het fijn vinden om op sommige dagen vanuit huis te werken, het scheelt al gauw een uur tot anderhalf uur aan reistijd. Maar ik mis mijn maandagen, gewoon alleen ik en de katten. In stilte of juist met muziek hard aan en al meezingend de keuken soppen, maar dat kan niet als iemand vlakbij via teams een vergadering volgt of een video call doet met een collega (op geluidssterkte ik-kan-het-letterlijk-volgen).  Dus ik pas me aan, zet de wasmachine pas aan, na de vergadering; stofzuig boven als dochterlief beneden een boterhammetje klaarmaakt en laat de cd-speler zwijgen. En soms wringt dat! Dan verlang ik naar vroeger, toen werk nog gewoon op werk was.

Zo einde geklaag. Ik ging aan het eind van de middag nog een rondje lopen. Perfect herfstweer, zelfs nog een beetje mistig. 

Door de straat, waar ik vroeger als klein meisje met mijn moeder liep als we naar de groenteboer gingen.


En kon ik met het lopen mijn niet zo geweldige humeur wat opvijzelen. Dat niet, maar het was wel fijn en mooi buiten en ik haalde tenminste mijn stappendoel voor vandaag 😂

2 opmerkingen:

  1. Oh, ik snap heel goed dat je dat mist! En goed dat je je stappendoel weer gehaald hebt. Misschien krikte dat je humeur een beetje op.

    BeantwoordenVerwijderen