woensdag 25 oktober 2023

schemering


Gistermorgen viel het me ineens op, het schemerde nog toen ik van huis ging,  om naar werk te lopen. De donkere tijd is nu echt een feit. Het heeft ook iets knus om door een schemerige straat langs al die huizen te lopen. Je ziet verlichting branden en krijgt hierdoor ook een kijkje in het leven van de bewoners. Bij de ene staat nog een mok op tafel (daar zit kennelijk de keuken aan de voorkant van het huis) en daar hebben ze een heel mooie kleur groen op de muur naast de erker en twee huizen verder hangt een schattig lampje. Zo glurend (bij de buren) loop ik dus naar werk. En het allerfijnst is natuurlijk als ik onderweg nog een kat tegenkom, die blijft zitten voor een kriebel. Dat geluk had ik gisteren niet, want het motregende ook een beetje, dus geen katten op straat.

Vanmorgen miezerde het ook toen ik het tuinhek dicht deed, zodat Floki de tuin in kon en eigenlijk is het vandaag niet veel droog geweest. Dus mijn activiteiten spelen zich vandaag vooral binnen af, als in op de bank met het breiwerk waar ik nu mee bezig ben. Halloween sokken met vleermuispatroon. De eerste is nu af, maar of ik de tweede nog red voor dinsdag, dat denk ik niet. Maar ook in november zijn dit leuke sokken.

Het patroon heet I am Batty for Halloween uit het boek Charming Colorwork Socks van Stoneknits.  Dat inmiddels ook bij mijn stapel breiboeken ligt, dus ik denk dat er hier nog wel meer van haar sokken langs zullen komen.

Al met al een rustige dag vandaag, een beetje in hibernation modus; wel goed voor de energie balans. Morgen en overmorgen weer aan het werk, waar de vreemde situatie is ontstaan, dat de BV welke failliet is, nu een doorstart maakt, maar voorlopig wel binnen ons bedrijfsgebouw. Dus dit betekent dat een aantal van mijn oud-collega's nu weer aanwezig zijn, alleen werkend voor een ander bedrijf.

Maar ik ga nu even kijken of Floki nog op de bank ligt te slapen, want dan ga ik gezellig nog even bij haar zitten.

2 opmerkingen:

  1. De regen is een mooi excuus om lekker binnen te blijven. Maar dat donkere hoeft van mij niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik voel dan net een mol, in het donker de deur uit en in het donker weer thuis.

      Verwijderen