maandag 27 november 2023

Avondje Uit, een nieuw schuurdak en wat gebrei / Date NIght, a new roof and some knitting

 






Wanneer Lief en ik voor de laatste keer samen uit waren geweest. kon ik me niet meer herinneren. Iets met opgeslokt worden door werk- en huisdingen. Dat hebben we de afgelopen week wel even goed gemaakt, want we gingen zelfs twee avonden weg. Dinsdagavond naar de lezing/college tour van Ruben Terlou en Jelle Brandt Corstius naar aanleiding van hun programma Langs de Nieuwe Zijderoute. Dat was sowieso een heel geslaagd avondje. We vergeten in alle drukte weleens dat we ook tijd samen echt nodig hebben.

En gistermiddag gingen we naar het Depot van Boijmans van Beuningen. Wij zijn jaren geleden al eens in het gebouw geweest, toen het nog in aanbouw was, dus alleen de ruimtes gezien, zonder de collecties. Ik vind het gebouw apart, zowel van binnen als buiten, maar ook bijzonder om te zien hoeveel kunststukken het museum bezit, die niet worden tentoongesteld. En deze middag sloten we af met een diner voor twee in een Thais/Cambodjaansrestaurant in Delft.

++++++++++++

I couldn't remember when the two of us had a date-night. Something with too busy at work or with house renovations. But last week we've made up for it and had even two date-nights in one week. First we had a collegetour on Tuesdayevening. It was a kind of lecture based on a documentary from Ruben Terlou and Jelle Brandt Corstius. We have had a lovely evening. One tends to forget we also need a bit of us-time now and then.

And yesterday afternoon we went to the Depot of Museum Boijmans van Beuningen in Rotterdam. The building alone is already quite spectacular on the outside and really industrial on the inside. And that enjoyable afternoon was ended with a dinner for two at a Thai/Cambodian Restaurant.



Het had wat voeten in de aarde, maar er ligt een nieuw golfplatendak op onze schuur. De oude golfplaten waren gelegd met de bouw van de schuur zo rond 1952 en deze bevatten asbest, dus toen wij het plan hadden om zonnepanelen op het schuurdak te gaan leggen, wisten we dat we deze moesten laten verwijderen. En dat is donderdag gebeurd, waarna vrijdag het nieuwe dak werd gelegd. Nu kunnen we gaan regelen dat eer aan de achterkant van de schuur (vol in de zon) zonnepanelen komen, zodat we wat betreft stroom een beetje zelfvoorzienend worden.

+++++++++++++

The panels on the roof of our shed contained asbestos. And in order to equip the roof with solarpanels we had to appoint a special company to remove those old panels and replace them. And this also happened last week. So now we can order and place them on our roof. A small step in being a little more self sufficient.


Een kleine update over mijn breiwerk. Ik brei langzaam, maar toch zie ik de trui wel groeien. Deze trui brei ik van boord naar halsboord, dus van beneden naar boven. Ik heb nu het lijf klaar en ben begonnen aan mouw nummer 1, dan volgt natuurlijk een tweede en daarna  lijf en mouwen samen breien en  vervolgens het halsstuk met het kleurwerk en als laatste de halsboord. Ik zou het leuk vinden deze trui nog van de winter te kunnen dragen, maar dan moet ik nog wel een behoorlijk aantal uren insteken.

+++++++++

A a knitting update. I am a slow knitter. I know knitting is slowfashion, but with me it's really slow fashion. This sweater is knitted bottum up. I have the body ready and just started on the first sleeve. I can't wait to put body and sleeves together, so I can finally start on the yoke, which has a very lovely colorwork pattern. My aim is to finish this sweater before the end of winter, but then I have to put some hours and effort into it. But I'll keep you posted.



 En dan nog een half slapende kat om deze blogpost te eindigen. Mevrouw was niet blij met het weer van vandaag (en daar ben ik het ook wel een beetje mee eens)

++++++++ 

A sleepy cat at the end of this blogpost. The little miss wasn't to pleased about today's weather (and I agree)


2 opmerkingen:

  1. Heerlijk, daten met je echtgenoot. Gewoon van te voren inplannen in beider agenda's. Anders ben je zo weer een jaar verder :(
    PS: excuus voor het weinige reageren. Bloglovin ligt er al tijden uit en ik kan volgens mij nergens hier instellen dat ik een mail ontvang als je iets post toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn, dat je nog steeds mee leest 😊 Desktopversie helemaal onderin, dacht ik. Tenminste dat was heel vroeger

      Verwijderen