woensdag 22 november 2023

dagen van november / November days


 


November is grijs, november is grauw. En duurt normaal voor mijn gevoel deze maand twee keer zo lang, dit jaar vliegt ook november voorbij. Het komt misschien ook omdat een collegaatje nu met zwangerschapsverlof is en zij de week voor ze wegging ineens haar werkzaamheden ging overdragen. Ik had regelmatig dat mijn hoofd aan het eind van de dag tolde van alle informatie die ik moest verwerken en eerlijk gezegd heb ik niet echt het idee dat ik deze werkzaamheden nu volledig beheers.

      +++++++++++++

November is a gray month and most years, it feels like this month goed on for ages, but not this years. This year the month of November has almost flown by. I think the cause is my work. A collegue is now on maternity leave, but in the week before her leave started she was feeding me lots and lots of information on all her activities which are now my responsibility. That was extremely tiring, most workdays my head was spinning of all the information it had to process.




En wat dan zorgt voor rust in mijn hoofd is wandelen, dus ik wandel mezelf suf deze dagen. Dat klinkt dramatischer dan het is. Ik ga sowieso lopend naar mijn werk, dat is fijn een kwartiertje lopen aan het begin en aan het eind van mijn werkdag. En nu het aan het eind van de middag al schemerig is, zijn de straten waar ik langs wandel super knus met allemaal gezellig verlichte ramen. Geen straf dus. En ik maak foto's als ik wandel, waardoor ik toch anders naar de omgeving kijk. Ik vertraag meer en dat geeft rust.

When I am too busy and my head is spinning, my remedy is walking. I walk a lot these days. But then again I always go to work by foot. It is a 15 minute walk at the beginning and the end of my workday. And this time of the year it gets dark at the end of the afternoon, so walking back from work is walking through cosy streets with houses already lit by fairylights. I can't hurry past, I slow down and that's exactly what I need these days.



Vannacht was het koud en helder. En vanmorgen eindelijk weer zo'n prachtige zonsopkomst, zoals je in november wel vaker ziet. Het cadeautje aan het begin van de dag. Waarbij ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft gehad (en niet vergeet om te gaan stemmen)

++++++++++++++

Last night is was bright and cold, but it gave us this morning one beautiful sunset. It felt like a gift at the start of the day. Wishing everyone a lovely day (and if you're Dutch, don't forget to vote today)

1 opmerking:

  1. Je post was uitstekend! Je schrijven is zowel duidelijk als overtuigend. Schrijf meer, alsjeblieft!

    BeantwoordenVerwijderen