maandag 13 november 2023

op zolder / at my attic desk

 



Tot nu toe lukt het me nog steeds om regelmatig te bloggen. Ik denk dat het scheelt dat het zolderluik nu nog steeds openstaat, dat maakt mijn zolderplekje toch wat toegankelijker. Wat ik nu wel nodig heb als ik hier zit, behalve warme thee, is een deken om over mijn benen  te leggen, want het is hier niet heel erg warm. Dat het luik nog steeds openstaat komt doordat ik hierboven nu de was droog (vorig jaar gebruikte ik daar de kleine slaapkamer voor, maar sinds oudste dochter weer thuis woont, is dat haar kamer), dus ik klim nu dagelijks naar boven om of was op te hangen of af te halen. En dan zie ik ook iedere keer mijn tafel met de laptop staan en dan is een kop thee zo gehaald. 

De afgelopen maand was het blogtober bij Lucy van Attic24 en ik merkte hoe blij ik werd van haar dagelijkse blogposts. Het was weer net als vroeger, een kop koffie en een blog om te lezen. Het voelde voor mij veel beter dan het gedachteloos scrollen door instagram. Er zijn echt nog wel een aantal bloggers die regelmatig posten, maar als je zelf graag leest, zal je zelf ook moeten posten. Dus probeer ik weer om regelmatig langs te komen met mijn huis-, tuin- en keukenverhaaltjes.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

I got my inspiration for blogging more regularly from Lucy of Attic24. Her daily Blogtober posts were giving me sheer joy. It felt like the old days, having my morning coffee and reading a blog. It felt better then mindless scrolling instagram. So I am trying to be more present over here. What really helps is that the attic-hatch isn't closed yet, which makes my little desk more accessible. But really neccessary these days are, besides hot tea,  a blanket to throw over my legs, because it is rather chilly up here. 

Ik ben niet de enige die het buiten maar koud vind. Ik vond op de kamer van miss T, kleine poes Floki slapend op de stoel bij de verwarming. En dan heeft deze dame toch echt een warm vachtje.

+++++++++++++++++++++++++

And I guess I am not the only one who finds the weather cold and miserable. I just found our little cat, Floki, on the chair nect to the heating at miss T's room. Even though she has a nice fur coat herself.


Vanmorgen, na de koffie, meteen de deur uitgegaan voor de boodschappen, dan hoef ik daar niet meer tegen aan te hikken en kan ik de rest van de dag gewoon in huis wat aanrommelen. Zoals alvast zorgen voor het avondeten. Ik had echt heel veel zin in draadjesvlees met rode kool en vers gemaakte appelmoes, dus staat het vlees al sinds vanmorgen op, dat is straks gaar en boterzacht. Soms heb je dat gewoon nodig, stevig en verwarmend voedsel.

+++++++++++++++++++++++

The first thing I did this morning, after my coffee, was doing the groceries, to have them off my list. It gave me lots of time to prepare this evening's dinner, because I was craving beefstew and that needs its cooking time. It is simmering on the stove right now, so the meat will be really tender this evening. Now I only have to make applesauce. It is my classic autumn/winter dinner; beefstew, red cabbage and homemade applesauce.

En als ik nog wat tijd over heb, nadat ik de maandagse to do lijst heb afgewerkt (wassen draaien, badkamer soppen en stofzuigen) kan ik altijd nog een paar naalden breien of een hoofdstuk lezen.

Ik lees The Poisonwood Bible van Barbara Kingsolver, van haar heb ik meerdere boeken gelezen, maar mijn favoriet (tot nu toe) is het boek Demon Copperhead, dat heb ik in een ruk uitgelezen.

Nog een fijne maandag!

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

After my monday chores there might be time to knit a little or to read a chapter. I am reading Barbara Kingsolver's Poisonwood Bible. I have read more of her books, but my ultimate favorite is Demon Copperhead. I couldn't put that one down until it was finished.

Have a nice monday.

3 opmerkingen:

  1. Ik waardeer de passie en het enthousiasme die uit je schrijven blijken. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een mooie plekje om te bloggen. Die schapenvacht over de stoel lijkt me heerlijk warm en zacht. En mooi dat je uitzicht hebt via dat raampje.

    Ik hoop ook dat bloggen niet verdwijnt in alle Instagram en TikTok geweld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een blog lezen doe je nog met aandacht en dat voelt beter dan oeverloos scrollen. Dus ook ik houd vol met bloggen.

      Verwijderen