zondag 5 november 2023

weer thuis

 

Home is where your cat sleeps.

Ik ben weer terug van een dagje Drenthe/Apeldoorn. Vrijdagochtend stond ik om 06.00 uur al naast mijn bed, zodat ik om 07.30 uur de auto in kon stappen op weg naar Veeningen, Drenthe. Het eerste stuk was het heel druk en vooral ook heel nat. Ik houd al niet van autorijden en als dat ook het weer het niet beter maakt, denk ik al snel waar ben ik nu weer aan begonnen. Gelukkig werd het halverwege het land beter; droog en zelfs met een aarzelend zonnetje. Waardoor ik gewoon kon genieten van de mooie kleuren in de bossen van de Veluwe, toen ik daar langsreed.

Ruim op tijd kwam ik uiteindelijk bij mijn moeder aan, waar ik eerst haar kat kon begroeten. Een pracht beest, maar wel zeer voorzichtig benaderen.

Met moeder samen naar Apeldoorn gereden voor de crematie van zwager/oom. Het was een mooi afscheid, in besloten kring, waarbij  bij de sprekers ook ruimte was voor humor, waardoor alles wat minder zwaar en beladen werd. En dit alles werd afgesloten door samen nog iets te eten. Hierin begreep ik mijn tante helemaal; verdriet kost energie en eten kan dan troost geven. En het was ook fijn om bij te praten met mijn neef en mijn jongste tante. Afijn aan het begin van de avond reden we weer terug naar het Drentse. Allebei waren we dood moe, dus het werd een avondje vlammen staren in de openhaard met een glas wijn erbij.

Ik was de volgende morgen ook niet echt vroeg wakker, maar vroeg genoeg om een kop thee te zetten, een paar naalden te breien en te kijken naar alle vogels in de tuin voor mijn moedertje ook beneden was en we samen konden ontbijten en koffie drinken.

Halverwege de middag ben ik weer achter het stuur gekropen om naar huis te rijden. Ik had nog optimistisch gezegd van misschien blijf ik de regen nog voor. Wat overigens een zeer stomme gedachte was, omdat de regen vanuit het westen kwam. Dus net op de snelweg reed ik de regen al in en toen ik ruim twee uur later thuis was regende het nog steeds.

En nu na weer een lange nacht (ik schijn het nodig te hebben) hang ik de was op en heb mezelf beloofd om zo meteen strengen wol op te winden tot bollen, zodat ik aan een nieuw project kan beginnen.

Nog een fijne zondag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten