zaterdag 11 november 2023

drukke, grijze week

 

Ik was een beetje afwezig deze week, een combinatie van veel willen en veel moeten. Bovenstaande foto maakte ik afgelopen maandag toen ik terugliep na mijn jaarlijkse bezoek aan de mondhygiëniste, wat behalve gebitsreiniging ook altijd even bijpraten is, wat dit bezoek redelijk aangenaam maakt.

Verder wilde ik heel graag beginnen aan een nieuw breiproject, zondagavond had ik de strengen wol al opgewonden tot bollen. Dus maandagmiddag, een uurtje voor ik echt moest gaan koken, ging ik wel even het truiboord opzetten; 188 steken en deze rondbreien tot een 2r, 2av boord. In ieder patroon staat altijd de opmerking bij het rondbreien; let op dat de opgezette steken niet draaien. Daar had ik dus inderdaad niet opgelet en kwam ik ook pas dinsdagavond na 4 cm boordsteek pas achter. Uithuilen en uithalen dus.

Woensdagmiddag heb ik toen in alle rust de trui opnieuw opgezet, de tijd genomen en het ging nu wel goed.

Woensdag waren Lief en ik ook nog bezig om de laatste spullen van de vliering van de schuur af te halen. Volgende week worden de golfplaten op het dak vervangen. De golfplaten, die er nu op liggen zijn uit 1954 en bevatten asbest, dus een bedrijf komt deze verwijderen en ook weer nieuwe golfplaten op het schuurdak leggen, zodat wij daarna zonnepanelen op het schuurdak kunnen plaatsen. Maar daar ging dus wat opruimwerk aan vooraf, want die vliering is best groot en dan is het heel makkelijk om spullen waarvan je even niet weet wat je ermee moet, toch maar op de vliering te stallen. Het werd dus naar beneden tillen, uitzoeken wat weg kon en stapelen wat kon blijven. 

Hier hoorde ook een paar ritjes naar grofvuil en oudijzer bij. Al deed Lief dat alleen, want ik denk dat ik toen of mijn breiwerk aan het opzetten was of een uurtje aan het oppassen bij zoon en schoondochter. Zij hadden 10-minuten gesprek op school bij little miss L en ik kwam een uurtje op de meiden passen. Eind van de middag, dus de kleindochters allebei, dus met de ene links van mij en de andere rechts, heb ik gezellig zitten voorlezen. Gewoon net als vroeger, leek het wel even.

En dan werk; volgende donderdag gaat jongste collega met zwangerschapsverlof, dus werkoverdracht en instructie van werkzaamheden, waar ik me nog nooit eerder met bezig heb gehouden. Twee volle dagen uitleg, waarbij aan het eind van de dag ik echt niets meer opnam en een soort van mist in m'n hoofd had. Ik was gewoon blij dat ik vrijdag als enigste van de afdeling aanwezig was, rust en eindelijk m'n werk wat ik normaal doe en nu was blijven liggen weer oppakken en wegwerken. 

En grijs was het zeker deze week. Wat heb ik vaak door de regen gelopen de afgelopen dagen, mijn jas was vaak 's ochtends nog vochtig van de dag ervoor. Ik denk dat het zo langzamerhand tijd word voor de echte dikke winterjas. En ook nu, terwijl ik op zolder zit, hoor ik de regen tikken tegen het zolderraampje. En ik moet nog naar de dorpsstraat straks om groente voor vanavond te halen. Nu maar eerst een kop warme thee en hopen dat het een beetje droger wordt zo meteen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten