zondag 28 januari 2024

overstag

Ik ging overstag. Niet letterlijk, want varen is, zeg maar, niet mijn ding. Ik zit liever langs de waterkant, dan op het water. Maar dit terzijde.

Na twee weken werken op maandag, waardoor ik de weekboodschappen verschoof naar de zondag, had ik er ineens genoeg van. Ik heb nog nooit een hekel gehad aan boodschappen doen, neem er ook graag de tijd voor. Maar waar ik wel een hekel aan heb, is met de auto rondjes rijden, over het parkeerterrein, op zoek naar een plekje of beter in de hoop nog een plek te vinden. Door de week weet ik wel waardoor dit komt, vlakbij deze grote super is een station en veel mensen die met de tram/metro richting Den Haag en Rotterdam gaan, parkeren hun auto op het parkeerterrein bij de winkels en daarmee blijft er niet veel parkeerplek over voor mensen die hun boodschappen willen doen. Maar dus op zondag is de situatie nog precies hetzelfde. 

Toen ik me hierover beklaagde bij Lief, zag hij zijn kans schoon. Lief is een groot voorstander van bezorgdiensten (en niet zo'n liefhebber van boodschappen doen, tenzij in het buitenland). En wij hadden kennelijk nog een account bij de P. icnic, nog uit de coronatijd, toen we ze door algehele ophokplicht (brood)nodig hadden.

Het account is weer geactiveerd. Ik heb een weekmenu gemaakt en de boodschappen besteld en nu rijdt er morgenochtend tussen 8.45 en 9.34 zo'n wagentje voor. Ik ben benieuwd, of dit me bevalt.

Verder was het een week van mooie zonsopkomsten. Dit was op weg naar werk.

De was buiten aan de lijn (die nog niet helemaal droog was na zoveel uur buiten. Iets met te weinig wind en nog te weinig zon in de tuin)

En een fijne lange wandeling. Even vitamine D aanvullen. Het voelde gewoon lente-achtig aan. En ja, ik weet dat de winter nog twee maanden duurt, maar deze zonnige dag hebben we mooi alvast gehad.

Dus nu op naar de nieuwe week.

6 opmerkingen:

  1. Ik vind het zo fijn dat mijn boodschappen gebracht worden (door dezelfde als bij jouw). Ik hoop dat het jou ook zo bevalt. Het geeft een stukje rust en eerlijk hoor, ik ben goedkoper uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het voelde een tikje decadent, toen de bezorger aan de deur stond, maar het fijne is, dat ik nu op de dag tijd over houd, die ik dan kan besteden aan breien of wandelen

      Verwijderen
  2. Ik heb mijn boodschappen ook een tijdje laten bezorgen. Maar uiteindelijk ben ik het weer zelf gaan doen. Voor mij alleen is laten bezorgen natuurlijk ook onzin. Bovendien heb ik binnen een straal van 500 meter 6 supermarkten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Waar we hiervoor woonden had ik op 100 meter 2 supermarkten, die ik ook altijd mijn betaalde voorraadkast noemde. Maar hier moet ik echt in de auto stappen en het viel me op hoeveel tijd boodschappen doen in beslag nam. En die tijd besteed ik liever aan breien ofzo

      Verwijderen
  3. Ik vind het ook heel fijn het bezorgen maar wij doen onze boodschappen nu bij de buren aan de andere kant van de grens. Dat scheelt zoveel geld...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat geloof ik graag, maar ik ben vanaf hier het prijsverschil al ruim kwijt aan benzine.

      Verwijderen