zaterdag 13 januari 2024

Vol aan de bak


En die titel zegt het al, sinds dinsdag is het afgelopen met mijn hibernation time, vakantie voorbij en weer aan het werk. Daar trof ik precies dezelfde chaos aan, die ik achterliet de dag voor ik ziek werd en mijn kerstvakantie wat eerder begon. Het opstarten van de computer ging al niet vlekkeloos, want zoals mijn collegaatje vertelde hadden we voor de kerst nog nieuwe wachtwoorden in de mail gekregen. Alleen ik was er toen niet...... iets met ziek en daarbij geen zakelijke mail op mijn privé-telefoon. Wandelingetje naar onze it-er, die wel even voor mij zou inloggen en de mail nogmaals naar mij doorstuurde. Dus alles startte weer op en daarmee begon ook de mail binnen te lopen, de teller stopte bij 443. Genoeg om gierende hartkleppen van te krijgen.

Er waren nog een paar veranderingen. Allereerst de ex-collega's van de doorstart zijn verhuist naar een eigen pand en dat geeft rust. De laatste weken begon het toch wat te wringen in de onderlinge sfeer en al zag ik best op tegen het definitieve afscheid van mensen waar ik toch lange tijd mee heb samengewerkt. Nu het zo ineens is gebeurd vind ik het eigenlijk wel prima, het is goed. En ik hoop dat zij een fantastisch goed bedrijf gaan neerzetten.

Dat was nog niet alles, er gaat nog een directe (administratie) collega weg, andere baan - dichter bij huis, maar dit is wel onze vraagbaak, de collega waar ik op kan bouwen. Lichtpuntje is dat hiermee ons collegaatje N, wiens contract eerst niet verlengd zou worden, nu na haar bevallingsverlof weer terugkomt. Maar goed, eerst maand en jaar afsluiten voor de laatste werkdag van onze controller en dat gaat nog wel een ding worden. Dus nee, weer terug aan het werk ging zeker niet vlekkeloos en ik maak de komende periode ook wel iets meer uren dan normaal.

Ik hoop dat ik hierdoor weer snel wat meer controle over mijn werk heb. De werkzaamheden die ik van N. heb overgenomen, zitten nog niet in mijn systeem en omdat het allemaal met het maandwerk te maken heeft, wanneer ik al genoeg werk van mezelf heb, is de tijdsdruk ook groot. We gaan het zien, maar het gevoel niet in controll te zijn voelt niet goed voor mij.


Toch ook nog leuke dingen de afgelopen week. Deze vingerloze wanten maakte ik het afgelopen weekend, die waren precies op tijd af. Dus ik heb de afgelopen week gewandeld met deze over mijn handschoenen heen en had het niet koud (tenminste geen koude handen)

Ik heb er deze keer geen foto van gemaakt, maar donderdagavond toen ik de kip stond te snijden voor het avondeten, kwam Floki even een dikke muis brengen bij mij in de keuken. Ik denk dat ze de hoeveelheid kip wat karig vond. Ze zorgt goed voor haar mens.

En nog een super nieuwtje. We gaan komende zomer op bezoek bij zoon, schoondochter en kleindochters in Australië! Mijn verlof is al aangevraagd en goedgekeurd. De vlucht is al geboekt, dus nu kunnen we gaan uitzoeken wat we daar nog meer willen bekijken en bezoeken. Een super fijn vooruitzicht!

En verder vegeteer ik vandaag, het is grijs en miezerig buiten. Ik heb geen zin en geen energie, dat eerste werkweekje hakte er dus wel in. Dus aan toegeven en dagje bankhangen. 



8 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk vooruitzicht zo'n reis! Veel voorpret alvast.

    Gedoe op het werk is nooit leuk. Fijn zo'n 'cadeautje'. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Cadeautje komt uit een goed poezenhart. Nee, gedoe op werk is echt niet fijn. Het kost me veel energie

      Verwijderen
  2. Best veel wat er in een week zo op jouw af kwam toch. Het lijkt een beetje op de verhalen die ik van mijn man hoor (gelijk weer die volle bak, en soms ook dingen die niet meewerken en spannend zijn). Hoop dat deze week lekkerder voor je loopt.

    En Australië... geweldig! Af en toe alvast over fantaseren en plannen maken en ik hoop voor jou het dan lekker weer is. Niet te warm. het is nu zomer toch daar, dus als het bij ons zomer is...

    Ik ga scrollen door je blog of ik een poezenfoto tegenkom.

    Bedankt voor je reaktie op Kostbaar. Ik blog nu vanaf mijn fotoblog: even een link: https://momentsfrozentime.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor jouw reactie. Poezen foto's zijn zeker te vinden op mijn blog en anders op mijn instagram. Ik kom ook op jouw andere blog een kijkje nemen.

      Verwijderen
  3. Je werksituatie klinkt best heftig. Heb je op zich plezier in je werk? Hoe is het om er weer te zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik het gevoel heb mijn werk niet onder controle te hebben verdwijnt ook mijn werkplezier. Na een pittige, lange week heb ik er nu meer vertrouwen in dat het wel goed komt.

      Verwijderen
  4. Jeetje, dat klinkt niet echt als een lekkere start na je vakantie. Maar dat bezoek aan je zoon en zijn gezin in Australië is natuurlijk geweldig! En de tijd vliegt dus voor je het weet, sta je koffers te pakken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar eerst alle voorpret, wat gaan we doen en wat willen we zien

      Verwijderen