woensdag 24 januari 2024

storm

 

Net is storm Isha het land uit of storm Jocelyn doet het nog even dunnetjes over. Voor mij dus weer een onrustige nacht. Kan ik mezelf bij een stevige regenbui tevreden onder het dekbed nestelen met storm slaap ik slecht, altijd al gedaan. Vannacht had ik dan ook tussen half 2 en 4 uur plafonddienst. Ik hoorde de wind om ons huis loeien en de dakspanten kraken en fluisterde zachtjes tegen Huis dat ze al bijna 100 jaar staat, dus dat ze echt stevig genoeg is.

Gelukkig hoef ik vandaag niet te werken en had ook geen wekker gezet, maar rond 8 uur vond poes dat het echt tijd werd voor voer en werd haar prrrrrrrt luider en niet meer te negeren.  Poes houdt overigens ook niet van storm, ze lag de hele nacht op ons bed strak tegen Lief's benen aan.


De schade na twee stormen valt gelukkig nog mee. Er is een dakpan gaan schuiven. Helaas wel bij de nok, dus deze kan Lief niet zelf terug leggen. Dakdekkersbedrijf gebeld en zoals te verwachten,  had deze het erg druk, maar volgende week woensdag was er nog een gaatje en komt er iemand langs, wel tussen 7 en 8 uur 's ochtends (!!)

Nu heel hard hopen dat het de komende week niet non stop gaat regenen.... (en dat de wind wat gaat liggen, want het waait hier nog steeds best hard)

9 opmerkingen:

  1. Ik ben dol op storm. Maar ik heb ook niet veel geslapen. Ik duim voor jou én voor mezelf dat het droog blijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, sorry. Dat was ik, Nicky

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan storm ook echt mooi vinden, met storm naar het strand en dan de golven op de kust zien beuken vind k fantastisch. Maar we hebben nu wat veel storm en misschien ook omdat ik nu ook storm in mn hoofd heb, gaat het wat minder goed.

      Verwijderen
  3. Ik was voor mijn doen heel vroeg op mede doordat ik dacht iets gehoord te hebben, mijn katten willen naar buiten met zulk weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig want mijn katten bleven juist heel graag binnen

      Verwijderen
  4. Ik vind storm ook niet leuk! Ik kijk altijd even hoe de wind staat. We hebben hoge eiken naast ons huis en als ze onze kant opvallen... doen ze wellicht nooit maar toch. En als de wind vanuit een speciale hoe komt hebben we vaak lekkages via het balkon. Dus ik voel met je mee, ik straal het helemaal uit, voel je het?

    Zo'n poes is wel lekker dan, als tie met zulke weer komt schuilen. Heb je geen poezenluikje dat hij zelf eruit kan in de vroege ochtend?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb zeker een kattenluikje, maar dat staat op alleen naar binnen. Wij proberen om poes nog een beetje bij huis te houden. Oudere kater trekt zich niets aan van dat half dichte luik, want hij trekt het gewoon open.

      Verwijderen
  5. Ik sliep deze week ook slecht door de stormen, terwijl ik het anders wel gezellig vind. En mijn hardlooprondjes vallen ook echt niet mee op deze manier. Brrr.

    BeantwoordenVerwijderen