woensdag 9 oktober 2024

van alles wat

 



Het mag dan dik herfst zijn. Het was de laatste dagen prachtig weer, heldere frisse ochtenden, werden gevolgd door warme middagen, waarbij je gewoon  zonder jas (wel met vest) naar buiten kon. En waarbij het aan het eind van de middag tegen de tijd dat de zon lager komt te staan, het in huis meteen voelbaar kouder werd. Ik hou van deze herfst dagen.

Afgelopen weekend wandelde ik ook weer flinke stukken, wel hier in de buurt, want ik had even geen vervoer (als in auto). Lief was het weekend zeilen in Friesland en had de auto mee. Gelukkig kan ik hier in de omgeveing ook prima wandelen, alleen bedacht ik me later dat ik de laatste dagen nauwelijks foto's heb gemaakt, dus weinig illustratie bij mijn blog. Maar het viel me wel op dat de afgelopen week de bomen ineens duidelijk aan het verkleuren zijn en er ook meer blad op de grond ligt. Zelfs de stoepen van de industriewijk waar ik altijd doorheen loop op weg naar werk zijn ineens bezaaid met gele blaadjes. Nature's confetti.

Op werk gaat ook één en ander veranderen, behalve dat de verbouwing van het pand nog steeds in volle gang is, hoorde ik ook officieus dat er weer afdelingen samengevoegd gaan worden, dat zou voor ons een vermindering van administraties kunnen betekenen en daarmee zal het alleen maar overzichtelijker kunnen worden. Maar voor nu nog geen idee wanneer en hoe dit gaat spelen. Voorlopig hebben mijn collega en ik een paar werkzaamheden wat anders verdeeld. Zij heeft te veel liggen en dat geeft haar stress en ik heb nog wel wat ruimte, dus kon best wat overnemen. Het voordeel is dat haar werkzaamheden in de lijn van mijn eigen werk liggen en ik ben er mee bekend, dus vraagt het alleen tijd en geen extra energie.

En verder brei ik nog steeds druk aan de trui. De deadline ga ik echt niet halen, het lijf is niet af en Lief is morgen jarig. Gelukkig staat er al wel een taart op te stijven in de koelkast, dus taart maken kan ik wel afvinken. Ga ik nu toch nog een paar naalden breien voordat er gekookt moet gaan worden.


2 opmerkingen:

  1. Wat fijn voor je collega dat je wat van haar werklast kunt overnemen. Geen auto beschikbaar hebben vind ik soms ook erg rustgevend. Je moet het dan gewoon doen met wat er is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super mooie zonnebloemen, hier zie je velde vol zonnebloem staan.

    BeantwoordenVerwijderen