maandag 21 oktober 2024

en weer en nieuwe week

 

Deze week begint wat grijs en miezerig, wel passend bij de tijd van het jaar. Het is duidelijk merkbaar dat de ochtenden steeds langer donker blijven en het ook steeds eerder begint te schemeren. Wat dat betreft kijk ik niet uit naar de wintertijd, die komend weekend weer ingaat.

Deze week wisselen ook beide dochters elkaar af met een aantal dagen weg zijn. Vanmorgen vertrok jongste dochter. Zij is met de eerste klassen van de zorgafdeling drie dagen op kamp ergens in (noord) Brabant. Daar liep ze nu niet echt over te juichen, maar het is een onderdeel van de opleiding, dus het hoort erbij. 

En zodra jongste dochter terug is, gaat oudste dochter op pad.  Zij gaat met een aantal vriendinnen lekker nog een week naar de zon.


En ikzelf ben vandaag een beetje in mineur, slecht geslapen en ik steek even niet lekker in m'n vel. Het komt ook wel doordat jongste dochter zo duidelijk geen zin had en al weet ik dat dit echt nog pubergedrag is, geeft dat mijn moederhart een beetje zorgen en dat vind ik dan ook weer suf van mezelf.  Zeker omdat ik weet dat ze woensdag weer thuis is, doodmoe van twee nachten kletsen tot zeer laat (of vroeg) en dat het allemaal niet zo vreselijk was als ze zich had voorgesteld. 

Verder gebeurd er even niet zo veel, terwijl ik wel het gevoel heb dat de tijd vliegt, want oktober is al over de helft. Dan gaik zo eerst maar een wandelingetje naar de winkelstraat maken voor een paar kleine boodschappen en misschien plak ik er nog wel een klein ommetje aanvast, want buiten zijn is altijd goed voor mijn humeur.

2 opmerkingen:

  1. Dat is zo herkenbaar. Ik hoop dat het gewoon goed gaat daar op kamp. Toch ene leuke, vooral echt, blogje. Gave zonnebloemen bij jou. Daar zullen de vogels van snoepen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zaten laatst puttertjes en halsbandparkieten zonnebloemzaden eruit te pikken

      Verwijderen