maandag 14 oktober 2024

het weekend

 



Zaterdag waren Lief en ik in Utrecht. Ik wilde graag bij Blackfish langs, dat is een winkel waar ik al meteen een half uur zoet ben met alleen maar kijken, voor ik echt gericht ga zoeken, maar goed geslaagd. Ik kocht een lange 70's jurk donkerbruin met bloemen op de vintage afdeling en ook nog een bruin bloesje, jawel ook met bloemetjes, deze wel nieuw. En Lief, die helemaal niet van plan was iets te kopen, kocht zowaar een korte jas. Ik denk altijd dat het maar goed is dat we niet in Utrecht wonen, anders zou mijn kledingkast veel te vol zijn. Daarna was het wel tijd voor koffie en lunch, dus we op zoek naar een gezellig tentje. Loop ik daar tegen een filiaal van Appel&Ei aan, die ken ik van mijn bezoekjes aan Leiden. En ik ben heel blij, dat ik, op aandringen van Lief, toch naar binnen liep, want ik ging er weg met een lange rok en nog een jurk. Dus voorlopig ben ik wel klaar met kleding shoppen voor de herfst/winter.

Daarna zijn we neergestreken in een café vlakbij de planten- en bloemenmarkt waarvan ik hierboven de foto's plaatste. Na een lekkere lunch, waarbij we vanuit onze plek bij het raam heerlijk mensen konden kijken, liepen we nog even de markt op voor een bos bloemen voor thuis op tafel


Nu vinden Lief en ik allebei Utrecht een fijne stad om rond te dwalen, maar zo op een zaterdagmiddag wel heel erg druk, heel veel mensen, maar wel gezellig zo voor een dagje.



Ter vergelijk nog twee foto's hier uit de omgeving. Rust en stilte, zo in onze dorpse wijk.


En dan nog de trui. De deadline van het lijf af voor de verjaardag van Lief heb ik niet gehaald. Het was niet helemaal de bedoeling dat ik mezelf een schouderblessure brei, dus ik ben iets rustiger aan gaan doen en dan gaat het misschien iets langzamer maar nog wel gestaag door.

Maar na zo'n gezellig weekend, is het nu weer maandag; wasdag, boodschappendag, poetsdag. Kortom de dag, waarin ik alle klusjes doe, die ervoor zorgen dat de rest van de week redelijk vanzelf loopt

Nog een fijne week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten