maandag 25 september 2023

Vroeg


Vroeg, dat was het zeker vanochtend. Al iets over zessen, zat ik  met een kop koffie beneden. Het was niet zonder reden. Oudste dochter moest haar verstandskiezen laten trekken en ik had besloten dat ik haar zou brengen, En omdat zij om 08.15 uur een afspraak had, betekende dat vroeg opstaan. 

Maar het had ook een meevaller (ja, je hebt lekker veel aan je dag) een hele mooie zonsopkomst; veel mooier nog dan op de foto.

Nu waren we om 9 uur al weer thuis en kon ik aan de gewone maandagmorgen dingen beginnen, het weekmenu, de boodschappenlijst. Wat klusjes, die al wat langer lagen te wachten, zoals het wasmachine filter schoonmaken en meteen het gangetje maar even goed dweilen (had ook iets te maken met een halve liter water, die uit de wasmachine liep).

Ik deed boodschappen, hing een was buiten en knipte nog een paar zonnebloemen voor in huis. En  dan is het al weer eind van de middag en kookte ik wat appels tot moes om voor dochter zacht en makkelijk eetbaar eten te hebben. Het gaat trouwens goed met haar, de pijn valt haar nog steeds mee.

En met alles voor vandaag gedaan kan ik mooi nog even bloggen, voordat ik zo pompoensoep ga maken.


3 opmerkingen:

  1. Alles goed gegaan? En pompoensoep klinkt als een geweldig plan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, alles gelukkig goed gegaan en napijn viel haar erg mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat het meeviel voor je dochter! Ik sta door de week om 6.15 uur op en dan is het nog donker. Echt niet fijn! Was het maar weer lente...

    BeantwoordenVerwijderen