woensdag 13 september 2023

Vandaag


Vandaag is mijn jongste dochter jarig. Vandaag is miss T. 15 jaar oud.

Dus vanmorgen toen iedereen de deur uit was, werk of school, stond ik achter een aanrecht vol met monchou, eieren, boter, glutenvrije koekjes etc. om een verjaardagstaart te bakken. Het verzoek van dit jaar was een cheesecake. 

En iedere keer als ik zo sta te bakken, vraag ik me af waarom ik dit niet vaker doe, want ik vind taarten bakken juist zo leuk om te doen. Sowieso alles wat met koken of bakken te maken heeft vind ik leuk. En echt tegenwoordig heb ik er tijd genoeg voor, want ik heb geen kleine kinderen om me heen en hoef met al helemaal niet druk te maken om schooltijden.

Echt, ik moet mezelf er gewoon vaker tijd voor gunnen - niet alle tijd hoeft nuttig besteed te worden - hoewel ik denk dat mijn gezinsleden tijd die ik aan bakken besteed juist wel nuttig vinden 😉


Zo maakte ik twee weken terug chutney van groene (onrijpe) tomaten. Het leek er toen even op dat de herfst zou beginnen, dus ik plukte alle tomaten, die nog aan de planten zaten, voor ze zouden weg rotten door de regen. Het werd (helaas) nog geen herfst, maar in de kelder staan nu wel twee potten chutney en eind deze maand kan ik proeven of ze ook gelukt is.

Zelfs al blijkt het straks niet te (vr)eten te zijn, heb ik in ieder geval de lol en voldoening van het maken gehad.




En vandaag zette ik het huis vol zonnebloemen. Door de harde wind en regen van gisteren waren een stel stelen geknakt van de zonnebloemen in de voortuin, dus vulde ik een aantal vazen met zonnebloemen uit eigen tuin. Een laatste beetje zomer in huis voordat de herfst gaat beginnen.

Ook wil ik vandaag nog even een klein eindje breien, sok nummer twee mist nog een teen en dan is het paar sokken voor miss T. klaar. En het zou toch leuk zijn als dat op haar verjaardag nog lukt.

Dan wens ik verder vandaag iedereen nog een fijne middag!

5 opmerkingen:

  1. gefeliciteerd met je grote dochter! Taarten bakken is idd leuk maar dan denkik; wie moet het allemaal opeten? Ik kom al aan als ik er naar kijk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Man en dochters zijn goede taart eters, zelf eet ik altijd een klein pu tje voor het lekkere. Misschien moet ik gewoon kleine taartjes gaan maken.

      Verwijderen
  2. Gefeliciteerd met jullie dochter! Ik ben mijn taarten-bak-fase volledig ontgroeid. Die zonnebloemen zijn superleuk zo binnen. Als ze toch al geknakt waren, kunnen ze binnen nog wel even stralen.

    BeantwoordenVerwijderen