woensdag 27 september 2023

nazomerse dag

 


Ook al verteld de kalender dat het inmiddels herfst is, was het vandaag een prachtige nazomer dag. En ook nog eens mijn vrije woensdag. Als ik het vergelijk met een paar jaar geleden verlopen nu mijn woensdagen in een zeer gezapig tempo, er is immers niemand voor ik wie ik me nog moet haasten.  Langzaam op starten met koffie en een paar naalden breien, het restant van de weekboodschappen halen, een wasje draaien en dat zijn toch wel de hoogtepunten van mijn dag.

Verder ruim ik zo hier en daar wat op in de tuin; de tomatenplanten heb ik er nu uitgehaald, dat was niets meer. En tot mijn verbazing zag ik dat de boerenkool toch weer begint te groeien, nadat ze eerst bijna compleet kaal waren gevreten door rupsen of slakken. Dus ik begin voorzichtig te hopen dat ik toch van de winter boerenkool uit eigen tuin kan eten.

Maar als ik nu naar buiten kijk, is het zeker nog geen tijd voor winterkost, maar wel tijd om het laatste beetje was van de lijn te halen en te beginnen met koken.

3 opmerkingen:

  1. Vanmorgen liep ik rond kwart voor 8 het rondje met de pup. Het voelde buiten aan alsof er een enorme zomerse dag aan het beginnen was. Gauw de wasmachine aangezet, want buiten de was kwijt is wel heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas zit ik vandaag binnen, werkdag, maar het was vanmorgen al heerlijk buiten, toen ik naar werk liep.

    BeantwoordenVerwijderen