maandag 3 januari 2022

en daar gaan we weer

Zo, de kerstboom de deur uit en weer tulpen op tafel. Ik kan heel erg genieten van die boom met zijn lichtjes, maar na de jaarwisseling heb ik er ineens genoeg van, vind ik de boom een sta-in-de-weg en wil ik weer ruimte terug in de woonkamer. Nu begon onze kerstboom als een stoere Norman de Nordman, maar hij eindigde als Norman de Treurwilg, zo na de kerst liet hij z'n takken hangen en ruide nog fanatieker zijn naalden dan mijn katten hun vacht.

Maar vandaag is het dus alweer maandag en dat betekent vooral dat morgen de werkweek weer begint en dat vandaag traditiegetrouw het weekmenu werd gemaakt en de boodschappen voor de komende dagen gehaald. Dus business as usual.

Toch begin ik nu met een ander gevoel aan dit nieuwe jaar, het voelt niet als een nieuw jaar, maar gewoon als een voortzetting van alle oude shit, zeg maar een soort verlengd 2021. Alle C-ontwikkelingen en ellende drukken een te groot stempel op alles. Het alles-komt-goed-geloof is er allang al niet meer.

En toch moeten we door. Hoewel ik liever met breiwerk en dekentje op de bank blijf zitten, zal ik morgenochtend toch echt op mijn werk moeten verschijnen. En dat kan ik dan beter zo positief mogelijk doen, dus mijn fijnste feel-good winterjurkje ligt al klaar voor morgen.

En zo meteen kruip ik nog even op de bank, onder een dekentje met mijn breiwerk.

Wens iedereen een fijne week en als je ook weer aan het werk moet, veel succes.


3 opmerkingen:

  1. Ik heb dat ook, ik mis totaal het nieuwe jaar gevoel.
    Het lijkt 1 brei van hetzelfde.
    Eat, sleep, work, repeat. Of zoiets ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Shit: brij natuurlijk, haha. Wat erg :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad dat met vooral veel repeat. Geen lol meer aan.

      Verwijderen