woensdag 26 januari 2022

iedere dag een wandeling

Ik heb mezelf  uitgedaagd om iedere dag een wandeling te maken samen of alleen, maar iedere dag even naar buiten om een stukje te lopen.

Ik hoop dat ik hiermee mijn oude veerkracht weer wat terug krijg, in de zin van niet eindeloos over alles piekeren, maar meer de dingen nemen zoals ze komen en me dan pas druk maken (of niet)

Daarbij is het ook nog eens goed voor mijn conditie. Zeker nu we het voorzichtige plan hebben om van de zomer weer richting Noorwegen/Zweden te gaan en ik weet dat we dan weer veel gaan lopen, dus het op peil brengen van mijn conditie is dan geen slecht idee.



Een echte uitdaging zijn mijn werkdagen, dan zit ik immers 8.5 uur tussen vier muren (met uitzicht op een blinde muur). In de middagpauze wandelen vind ik niet zo aantrekkelijk, een rondje om het industrieterrein en daarna achter je bureau even snel brood naar binnen werken. Niet mijn ding. Maar ik heb er al wel wat op gevonden, in plaats van de fiets te pakken, loop ik nu naar m'n werk. Twintig minuten heen in de ochtend en aan het eind van de middag weer twintig minuten terug. 


Dus het plan is er. Ik ben vol goede moed begonnen, maar nu moet ik het ook gaan volhouden.

2 opmerkingen:

  1. Ha leuk, een medestander! Jij ook succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Petje af! Ik fiets 's morgens vroeg naar het werk. Mijn lichaam is niet zo best als ik opsta. Ik probeer geregeld na het eten te lopen. Maar misschien is het een goed idee dat juist net na mijn werk te doen. Ik zal het van de week eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen