maandag 6 december 2021

rondje door de week

 


Het was geen rustig weekje, de afgelopen week. Ik kan het al zien aan het aantal foto's wat ik maakte.... bijna niets.

Maandag was ik nog met oudste dochter naar de i.kea geweest voor twee boekenkastjes. Haar oude kamer op zolder is een beetje door mij ingepikt, daar staat nog haar oude bed, voor eventuele logees en nu dus ook twee boekenkastjes, zodat ik eindelijk al mijn handwerk-, lees- en kinderboeken, die ik overal en nergens bewaar eens kan uitzoeken en netjes in een kast kan zetten. Mijn project voor deze maand(naast nog meer sokken breien natuiurlijk)

Dinsdag begon mijn werkweek. We waren weer met de dames onder elkaar, aangezien onze manager vanuit huis werkte, vanwege een c-test van zijn dochter(zelftest positief, ggd test negatief). Het was niet zo'n gezellig dag, maar dat had te maken met een collegaatje van een andere afdeling, die na maandenlang van kastje naar muur gestuurd te zijn geweest, naar huis ging. Ze trok het niet meer, moegestreden zoals ze zelf zei. Dat raakte ons allemaal wel, dus we waren als afdeling even een dagje wat stiller. Bij het naar huis gaan, maakte ik ook nog wat mee. Ik had die dag weer eens de oude corsa meegenomen, en terwijl ik 's avonds naar huis wil rijden, begint er iemand achter mij te seinen en toeteren, dus ik heb de auto op de eerste parkeerplek, die ik kon vinden neergezet om eens te kijken wat er aan de hand was, blijkt dat al mijn achterverlichting was uitgevallen. Ik ben daarna op een mistachterlichtje naar huis gereden. En gelukkig is dat maar een ritje van 5 minuten, maar echt senang voelde ik me er niet bij.

Dus de woensdag begon met telefoontje met en ritje naar de garage, waar ze alles weer gefixt hebben en het viel nog mee ook. Dus ik rijd weer verlicht. Woensdag was ook een dag dat lief de hele dag op locatie werkte in verband met allerlei overleggen, maar die kwam eind van de middag thuis met de mededeling dat hij zich niet zo lekker voelde. En donderdag voelde hij zich gewoon rot, dus dat werd maar meteen een afspraak bij de ggd, maar omdat de zelftest toch negatief was, ben ik gewoon gaan werken. (Overigen was de ggd test ook negatief, dus het was een flinke verkoudheid) Dus ik had een zieke man op de bank. En ik merk dat ik prima om kan gaan met zieke kinderen, die horen met dekentjes op de bank en krijgen van mij kopjes thee, maar een zieke man is een ander verhaal, daar heb ik toch echt minder geduld mee. Boven in bed is prima, dan breng ik thee en bekers water, maar halfziek (en zielig) op de bank, daar heb ik dus geen geduld mee. Dus misschien was ik even niet zo gezellig, zeg maar een tikje kortaf. Niet een echt mooie karakter trek van mij, maar toch. Gelukkig is lief inmiddels weer helemaal beter

Zodat we gisteren een kerstboom hebben gehaald. Als gezin hebben we twee tradities: de kerstboom halen we met z'n allen en een van de kerstdagen koken we gezamenlijk, waarbij ieder een gang voor zijn/haar rekening neemt.


Meet Norman de Nordman, onze kerstboom voor dit jaar. En inderdaad hij is een tikje aan de brede kant, zodat we nu een iets kleinere zithoek hebben 😂
Zo en dan ga ik nu op zoek naar mijn kerstkookboeken, want miss T vroeg gisteren al wie welke gang gaat koken met kerst en ik vermoed dat het hoofdgerecht bij mij terecht gaat komen.

Een fijne week gewenst. 


3 opmerkingen:

  1. Wat is iedereen vroeg met de boom zetten. Ik ga 'm woensdag zetten. Ook veel vroeger dan ik meestal doe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat iedereen wat meer behoefte heeft aan licht in deze sombere tijd.

      Verwijderen
  2. Ik snap je volledig wbt je gedrag omtrent de zieke man, haha! Neem jezelf niets kwalijk.

    BeantwoordenVerwijderen