maandag 29 november 2021

november rain

 


Wat heeft het de afgelopen week veel geregend, dagenlang zag ik niets anders dan een grijze lucht. Al dat grijs heeft wel zijn weerslag op mij er, tel er ook de aankondiging van nieuwe c-maatregelen, die ons vorige week boven het hoofd hingen, bij op, dat zorgde ervoor dat mijn hoofd overuren maakte. Ik voelde me donderdagochtend dan ook compleet stressed out. En toen ik bij m'n werk aankwam een stuk moest omfietsen, omdat de fietsenstalling door een technisch mankement alleen via de achterkant van het pand te bereiken was, dat zelfde stuk moest terug lopen, het ook nog begon te regenen, zaten bij mij door alle opgebouwde stress ineens de tranen hoog. En dat is niet goed.
Wat was ik donderdagavond blij met mijn yogales, stilte, alleen de stem van mijn yogalerares, mijn lijf dat de bewegingen zo vloeiend mogelijk probeert uit te voeren. Niet nadenken, alleen bewegen, alle aandacht bij het lichaam en het hoofd leeg. Het geeft mij echt rust en ontspanning.


Breien heb ik de laatste dagen weer veel gedaan. Het paar sokken, hierboven op de foto is inmiddels af en een nieuwe sok staat al op de naalden.
Verder had hadden miss T en ik vrijdagavond serie-avond, we kijken 'Gilmore Girls' samen opgekruld onder een dekentje. 
Miss T heeft inmiddels ook haar eerste rapport ontvangen en laat ik het maar houden bij de opmerking die haar mentor schreef , Tandje Erbij.....

Vanavond online mentor-ouder-leerling gesprek hierover, dus ik ben benieuwd met welke suggesties zijzelf komt om het tandje erbij te kunnen zetten. (Als ouder heb ik daar natuurlijk belachelijk ouderwetse ideeën over, zoals meer aandacht voor huiswerk en soms iets minder met vriendinnen afspreken). We horen het vanavond wel en ook al willen we haar best loslaten en eigen verantwoordelijkheid geven, we springen toch in als we zien dat het nog niet lukt (waar miss T het dan niet helemaal mee eens is)

Maar nu ga ik snel naar beneden, want oudste dochter roept wanneer we gaan bakken. Er moeten vanavond pannenkoeken gebakken worden, het is immers Sint Pannenkoek!

Het laatste plaatje is de magnolia die we delen met onze buren. Zij hebben deze met lichtjes versierd en nu word ik iedere avond als ik thuis kom, begroet door een stralende boom en dat is fijn thuiskomen.


En nu op naar de laatste maand van het jaar....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten