zondag 19 december 2021

de rek is er uit

 

De rek is er helemaal uit bij mij.

Al bijna twee jaar worden we geleefd door het C-virus; groepsimmuniteit leek de oplossing, massaal vaccineren leek de oplossing, boosteren zal nu de oplossing zijn. Maar voorlopig leven we van lockdown naar lockdown, is het nieuws een aaneenschakeling van paniekberichten over de volgende virus mutatie en de gevolgen ervan voor de zorg.

Al met al heb ik het gevoel dat ik nu bijna twee jaar altijd 'aan' sta, mijn fight or flight mechanisme maakt overuren. En als je mij een beetje kent weet dat je dat het dan bij mij vooral om vluchten gaat. En nu weet ik het niet meer, de rek is er compleet uit.

Het is bijna Yule, ik trek mij terug en ga luisteren naar wat de crones van yule mij willen vertellen, welke raad ze voor mij hebben. Ik zoek mijn verbinding met de natuur en aard mijzelf weer om straks opgeladen aan een nieuw jaar te kunnen beginnen.

Tot gauw.

3 opmerkingen:

  1. Ik begrijp je helemaal! Ga mij gewoon terug trekken met tig handwerkjes en kerstfilms...komt goed denk ik ..ooit💞

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad allemaal pittig en duurt ook heel lang. Het is lastig om optimistisch te blijven ...

    Ik wens jou en de jouwen in ieder geval een fijne en warme kerst.

    BeantwoordenVerwijderen