woensdag 8 december 2021

de donkere dagen

 

Het zijn echt donkere dagen. Mijn collegaatje en ik mopperden er gisteren nog over; als we naar werk rijden/fietsen is het nog donker en als we 's avonds rond 17.15 uur de deur uit stappen is het weer donker. Het is dat ons kantoor ramen heeft, daarom weten we dat het overdag toch nog licht wordt.

Nog twee weken, dan is het midwinter en gaan de dagen weer heel langzaam lengen.

Wat mij wel opvalt is dat ik nu ik geen kinderen meer op de basisschool heb rondlopen, ik toch deze feestdagen wat anders beleef. Met kinderen op de basisschool wordt je deze maand veel meer geleefd; eerst moet de school in sint-sfeer worden gebracht, cadeautjes inpakken voor de lagere klassen, en vergeet de surprise niet. Is de sint het land uit dan volgt de oproep om de school in kerstsfeer te brengen, oproep voor kerstknutselouders en als klap op de vuurpijl, het kerstdiner, waarbij natuurlijk ook ouderhulp gevraagd werd.

En begrijp me niet verkeerd, ik heb regelmatig met veel plezier meegeholpen, maar ik vind het ook prima dat dit nu allemaal niet meer hoeft. We gaan de december tijd nu veel rustiger in, het begint nu echt een tijd van verstilling te worden. 

Gezinstijd, met een dekentje op de bank, warme choco en kerstfilms kijken.

Zo zijn die donkere dagen best fijn.🎄

Geen opmerkingen:

Een reactie posten