woensdag 6 maart 2019

woensdag


In een ver verleden, toen er nog geen school in het leven van miss T bestond, waren onze woensdagen, vooral dagen om langzaam aan te doen en even bij te komen.
Maar ja, dat was in een ver verleden.
Vanmorgen liep ik met miss T mee naar school, want ik had bieb-ochtend. Zo'n twee keer per maand sta ik ingeroosterd om mee te helpen in de schoolbieb, ik ben dus biebmoeder (klinkt beter dan luizenmoeder 😉)
Deze schoolbieb is een samenwerkingsverband met de hoofdbibliotheek in het stadscentrum met als doel het plezier in lezen aan te wakkeren/te vergroten.
Ongeveer anderhalf uur boeken innemen, weer uitlenen, helpen met uitzoeken (zeker bij kinderen van groep 3 en 4), weer alles goed zetten in de kasten en heel veel praatjes met de verschillende kinderen maken, voor wie even naar de bieb ook even niet werken in de klas betekend.
Vanmorgen liep het allemaal vlotjes, we stonden ook wel met drie moeders, dus om 10 uur was ik alweer thuis.

Even een mok thee en daarna gauw de boodschappen voor de komende dagen halen. Een van de supermarkten in het winkelcentrum hier is aan het verbouwen, de meeste spullen haal ik bij de goedkope super, maar nu moest ik voor een aantal spullen toch echt in de auto stappen.
Ik ging weer boodschappen doen in het winkelcentrum waar ik negen jaar geleden minstens 4 x in de week kwam, want toen woonden we nog in die wijk.
Je zou denken dat het wel vertrouwd zou zijn, niets minder waar, dat winkelcentrum was ook al weer verbouwd, dus weinig nostalgie 😄

Woensdag is al een tijdje tostidag en het allerfijnst vindt miss T het, om zodra ze rond 12.45 uur thuis komt er een bord met een paar tosties klaar staat, want ze is dan best hongerig.

En om nu te zeggen dat woensdagmiddag nog steeds knutselmiddag is. Nee, niet echt. Soms willen miss T en ik best nog aan de gang gaan met papier, lijm en verf, maar meestal regelt miss T haar woensdagmiddagen zelf wel of ze neemt een vriendin mee van school of gaat na de tosties naar iemand toe.
Kleine meisjes worden nu eenmaal groot.

Nu gingen we vanmiddag samen naar het stadcentrum, een kadootje voor schoondochter/zus kopen, want die verjaart morgen. Nog even bij de XL supermarkt wat glutenvrije spullen gehaald, die bij onze super niet in het assortiment zitten.
En gauw door de regen weer naar huis.

Gelukkig blijven sommige dingen hetzelfde, want toen we thuis waren vroeg miss T of we, als ze haar spellingshuiswerk had geoefend, konden chillen. Ofwel bankhangen en thee drinken, waar we altijd al goed in zijn geweest op de woensdag.

Dus nu ga ik gauw met een grote mok thee bij miss T op de bank neerploffen.



1 opmerking: