maandag 11 maart 2019

weekenddingen



Wat een grauwe bedoening was het dit weekend.
Regen en storm, storm en regen.
We hebben ook helemaal niks gedaan, behalve bankhangen, lezen, series kijken op netflix (Lief  en ik volgen nu Suburra), katten knuffelen en veel thee drinken.
Nu kan je ook geen stralende lente verwachten begin maart, de vorige week was echt een cadeautje, maar dit was wel een behoorlijk contrast. Nou ja, gelukkig sneeuwde het niet.

Hoe dan ook ik was niet in mijn beste doen dit weekend.
De werkweek was al niet m'n beste week, maar meestal komt dat wel goed in het weekend. Een glas wijn op vrijdagmiddag maakt al een hoop goed. 😊
Nu dus even niet, ik kon me nergens op concentreren of focussen en niets kon m'n aandacht vasthouden, dus ik dwarrelde van het een naar het ander. Een paar bladzijden lezen en niets ervan opnemen, een paar naalden breien en weer alles wegleggen, zelfs mindless instagram scrollen lukte me niet.
Kennelijk toch weer enorme stress opgebouwd, die niet weg kon, tot vannacht; waardeloos geslapen, veel wakker en dan maar malen en piekeren over dingen die absoluut het piekeren niet waard zijn. Zeg nu zelf als ik me 's nachts druk maak over het feit dat het wel heel hard waait en dat Lief de volgende dag toch op de fiets naar zijn werk in Rotterdam wilde rijden?! Daar hoef ik me toch niet druk over te maken - iets met volwassen man, die prima zelf beslissingen kan nemen en inschattingen maken.
Dat geeft voor mij wel aan dat het een beetje mis met mij gaat.
Nu was er wel iets waar ik over piekerde, waar ik best even over mocht piekeren. Katertje Flo heeft al tijden wonden/korsten op zijn oor en in z'n nek en die plekken genezen niet.
Nu vonden we hem gisteren ook een beetje minnetjes, z'n vacht wat plukkeriger en hij toonde futloos.


Maar daar kon ik vanmorgen wel wat aan doen en maakte afspraak bij de dierenkliniek en we konden vanmiddag al terecht.
Flo liet zich geduldig onderzoeken en de dierenarts dacht aan een voedselallergie, die hem jeuk bezorgde en laat ik nu een maand of wat geleden ook andere brokken, dan onze standaard l.idl brokjes in huis hebben gehaald.
Dit zou het inderdaad weleens kunnen zijn.
Flo kreeg een injectie tegen de jeuk en sprong daarna uit zichzelf in de reismand (dat ging duidelijk makkelijker dan hem er thuis  in zien te krijgen) en zo konden we weer naar huis.

En toen we weer thuis waren brak de zon ook door de wolken en het gekke is dat ik me meteen weer wat lichter voel, minder somber of dat door Flo komt of door het zonnetje laat ik in het midden, maar ik hoop dat ik vannacht wel goed kan slapen.


3 opmerkingen:

  1. HOpelijk is Flo er weer snel bovenop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. IK gun je vanaf heden geweldige nachten!
    Niks zo killing als rot slapen.
    Sterkte met alles darling, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was inderdaad een grijs weekend, maar ik vond het binnen wel gezellig. Het kan soms ook rustgeven vind ik als je niet naar buiten kunt. De serie Suburra ga ik eens even opzoeken want ik vind Netflix erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen