zaterdag 14 september 2024

Kabbelend

 






Na mijn laatste blogpost barstte de zomer nog éénmaal los, breide ik mijn zomertopje af en ook een paar sokken wat ik begonnen was tijdens onze vakantie in Australië. Ik oogste zo veel mogelijk rijpe tomaten, maar zoveel minder dan vorig jaar. Ik heb het al eerder gezegd, maar ik heb dit jaar niet het beste moestuinjaar wat betreft oogst, al hoewel de boerenkool, die ik vorige maand heb geplant, is aangeslagen en groeit goed, dus misschien eten we van de winter boerenkool uit eigen tuin.

Verder kabbelt het leven hier gestaag door, geen grote ups en ook geen grote downs. Miss T haar schooljaar is ook weer begonnen en 4 dagen in de week fietst ze met frisse tegenzin naar het mbo. Ze heeft nog niet echt een indruk van haar opleiding, maar toch denk ik dat ze daar wel op haar plek zit.

Op werk ook geen grote dingen, tenminste niet wat betreft mijn werkzaamheden. Wel wordt het pand waarin we zitten verbouwd; slopen en breken zijn, gelukkig, voor het grootste deel achter de rug. Nu veel opbouw, als in geboor en getimmer. En ik merk, dat het mij veel energie kost, de herrie en onrust die het geeft, het hakt erin. Ik word er echt chagerijnig van en ben 's avonds doodmoe. Ik merkte wel dat oordoppen wat hielp, al hoor ik dan mijn collega's ook heel gedempd, maar het is dan maar zo. Voor het eind van het jaar is het vast achter de rug.






En dan met oog op de komende herfst en winter bestelde ik heel veel winterwolletjes en begon meteen aan een trui voor mijzelf. Een slimme meid is immers op een koude winter voorbereid 😂


En ook ga ik voor Lief een trui breien, hiermee challenge ik the curse of the boyfriend sweater (als de trui eindelijk is afgebreid is de relatie al beëindigd), maar daar wij al ruim 18 jaar samen zijn, durf ik dat wel aan 😄
Voorlopig moet ik er nog aan beginnen.......
Al dacht de optimist dat hij wel een trui zou krijgen voor zijn verjaardag.
Nou dat wordt dit jaar de wol en volgend jaar de trui (al hoop ik zelf wel ietsjes eerder)

Dus ik hoef mij de komende avonden zeker niet te vervelen en voor de rest mag het van mij nog wel even door kabbelen.


4 opmerkingen:

  1. Wat een gave trui gaat jouw lief krijgen! Ik vind het nog steeds jammer dat ik niet echt kan breien. Ja, een-recht-een-averecht, dat lukt met nog wel. Sjaal dus. Maar een trui...? Zo knap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een-recht-een-averecht is de basis, daarmee kom je al best ver. Het grappige is dat van die trui het patroon voor ern groot deel uit de combinatie van rechte en averechtse steken bestaat

      Verwijderen
  2. Niks mis met lekker kabbelen. Ik kan daar echt van genieten. Die boyfriend trui vind ik grappig. In jullie geval komt het vast wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen