woensdag 6 oktober 2021

een druilerige herfstdag

Dat is het vandaag dan ook wel. Ik werd vanmorgen wakker terwijl de regen tegen het zolderraam kletterde en eigenlijk is die regen nog niet gestopt.Nu ga ik hier helemaal geen klaag verhaal houden over het sombere weer, want daar heb ik geen reden toe.

Het is vandaag mijn vrije woensdag, ik hoef de deur niet uit. En het is hier  gezellig binnen met wat kaarsjes aan en een mok thee op tafel.

Ik maak van vandaag een dag van kleine klusjes, met vandaag twee thuiswerkers heb ik geen zin om het huis schoonmaaktechnisch op de kop te zetten, dus ik draai een wasje of twee, ik reorganiseer een plank in mijn kledingkast en als het buiten straks droog, of iets droger is, doe ik een paar boodschappen, zodat we voor de komende dagen ook weer alles in huis hebben. Een dag van kleine, simpele dingen, die toch mij toch voldoening geven.

En zo'n dag geeft mij ook rust in m'n hoofd, want daar is het weer druk. Er is gewoon veel dat mij nu bezig houd., want als zelfs Lief  's ochtends aan mij vraagt of ik wel kon slapen met mijn volle hoofd, weet ik dat het nu wel echt begint op te vallen, dat ik van de hak op de tak spring of juist totaal in mijn eigen wereldje zit.

Er komt weleens wat op je pad, en omdat ik geloof dat sommige dingen niet zomaar op je pad komen, vind ik dat je er wel iets mee moet doen, er over nadenken, afwegingen maken, nog veel meer nadenken en dan uiteindelijk beslissen, doe je er wel iets mee of niet, maar dan heb je die kans in ieder geval niet verloren laten gaan. Dus bij mij buitelen er nu steeds allerlei gedachtes door m'n hoofd, de ene keer denk ik met mijn hart en de andere keer probeer ik meer verstandelijk te denken, maar onrust geeft het wel. 

Gelukkig is het op werkgebied weer rustiger geworden, een collega heeft afscheid genomen en zoals ik het aanvoel, past zijn opvolgster eigenlijk best leuk in ons team. We zijn nu wel met alleen vrouwen (behalve het afdelingsopperhoofd natuurlijk), dus onze afdeling is omgedoopt tot het 'kippenhok'. Het is wel grappig om te merken dat de energie binnen onze afdeling nu anders aanvoelt, rustiger en zachter en dat vind ik best positief.

En wat ook positief is, het is gestopt met regenen buiten, dus ik ga nu snel de boodschappen doen voor de volgende bui valt.

Fijne woensdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten