maandag 27 september 2021

klein geluk

 

Vaker stilstaan bij die kleine momenten, die het leven zo opfleuren.

Afgelopen weekend was een weekend vol klein geluk.

Het was mooi nazomer weer, daar geniet ik van en dat maakt me blij. Zaterdag liep ik met Oudste dochter naar het stadscentrum. Zij had daar wat nodig en ik liep voor de gezelligheid even mee. Terwijl we daar liepen, kreeg ik een appje van miss T, die kennelijk ook in het centrum was, die zei dat het bij de Markt naar Castlefest rook. En ineens herinnerde ik me, dat er daar, dit weekend, een soort van Historisch Festival zou plaats vinden. Samen met Oudste ben ik even gaan kijken, het was zeker geen Castlefest, Keltfest of Midwinterfair, maar er waren wel een aantal kampvuurtjes, een klein kampement en een markt met wat kramen. En daar zag ik voor het eerst sinds twee jaar, miss T haar festival pleegmoeder , zo fijn om haar weer even te zien en te spreken.

Maar ook met Oudste dochter op een terras zitten met een koffie voor we weer terug zouden lopen, dat is toch ook klein geluk

En ander klein geluk, kijk eens naar die foto hierboven, die kleine kater op zijn onze nieuwe stoel, hij is er al heel gelukkig mee. Wij niet altijd, maar dat heeft er meer mee te maken, dat hij nogal weinig ruimte voor een ander overlaat.

En nu verwacht je zeker foto's van afgelopen weekend, maar die zijn er niet, want ik was te druk met genieten van het hier en nu, dat ik er geen moment aan gedacht heb om iets vast te leggen. En dat is ook goed, want ik herinner me  het gezicht dat miss T trok, toen ze zondags even ging boogschieten en de boog duidelijk van mindere kwaliteit was, dan de bogen waarmee ze op Castlefest schiet, echt wel.

Maar wat is is, van zo'n weekend gevuld met fijne dingen krijg ik energie. Energie om de komende week aan te pakken wat ik moet doen of om te gaan met wat er op mijn pad komt.

2 opmerkingen: