zaterdag 18 april 2020

deze laatste dagen / these last days


Even een dagje doen als of corona niet bestaat, wandelend gingen lief en ik door ons dorp, deden of het normaal is dat je over straat en stoep zigzagt om andere mensen op afstand te houden.
Bij de Bakkerswinkel waar ik aan het begin van de coronacrisis, nog een koffie-date had met een vriendin, waarbij we de knuffel maar even achterwege lieten, want ja....
Daar bij die winkel kocht ik nu een punt carrotcake, die lief en ik samen opaten, zittend in de zon op een bankje in het parkje.
Misschien omdat het overal rustig was en we bijna geen mensen tegen kwamen, voelde het als van ouds, wij wandelend en onderwijl pratend over van alles.
Even voelde mijn leven weer normaal. En kennelijk had ik dat even nodig
+++
A day of pretending like the coronavirus never excisted, my love and I took a walk through our village, acting like it's normal to avoid or distance others.
At a little bakery, where at the start of the crisis I had a coffee date with a friend, where we felt a little awkward about not being able to hug eachother anymore.
At that same bakery I  bought a piece of carrotcake, which my love and I shared, sitting on a park bench.
Perhaps because it was quiet and we didn't saw lots of people, it almost felt as normal, both of us just walking and talking.






En mij jaarlijkse studie van onze pioenroos. Zo mooi om te zien hoe iedere dag de bloemen steeds verder open gaan en steeds groter worden. #mydailypeony
+++
My yearly study of the peony in our garden.
It's loverly to see how the flowers get bigger by the day. #mydailypeony


Ik probeer iedere avond de yogales, die ik krijg doorgemaild ook te doen. Alhoewel het me regelmatig nogal eens moeilijk wordt gemaakt. Hij zal het vast wel goed bedoelen.
+++
Trying to keep up with yoga classes, but it's not easy with a cat claiming all your gear. I guess he means well.


En vanmorgen ontvangen. Een schilderij gemaakt door mijn jongste kleindochter.
Haar heb ik al een tijdje niet gezien (net als zoon en hoogzwangere schoondochter), maar je kunt zo'n  kleintje toch niet uitleggen dat ze nu op afstand moet blijven.
En dan te bedenken dat daar over zo'n week of vier nog een klein meisje bijkomt. Ik ga er maar vanuit dat we dan een voor-het-raam-visite houden in plaats van een kraam-.

Dan ga ik nu gauw verder met breien, ik moet nodig een babydekentje afmaken.
+++
That lovely piece of art was made by my youngest granddaughter. I put it on our fridge so everyone can admire it.
And that little girl will be a big sis in about four weeks time, she is getting a baby sister.
I guess that when time comes, we will have a-before-the-window-visit, so they can show us their newborn from a safe distance.

But for now I must knit, there's a babyblanket to be finished.
+++
Goed weekend / Blijf gezond
Have a good weekend and stay healthy


5 opmerkingen:

  1. Your walk and outdoor picnic with your love sounds just wonderful, the perfect way to unwind and relax!

    Peonies are already in bloom in your garden! We still have snow on the ground. Do you grow a lot of peonies? They’re my favorite flowers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your walk and outdoor picnic with your love sounds just wonderful, the perfect way to unwind and relax!

    Peonies are already in bloom in your garden! We still have snow on the ground. Do you grow a lot of peonies? They’re my favorite flowers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It is just one peony plant, but with a lot of flowers (this year nine) and it is an early flowering species. This year I am growing hollyhocks, I think those are a bit old fashioned flowers. Last year I've sown lots of seeds i collected of the hollyhocks in my mums garden. Hope you'll spring soon, I am.waiting for your tulip and chicken pics.

      Verwijderen
  3. Het zijn bijzondere tijden inderdaad. En ondanks alle verdriet en stress hier, komen er ook fijne en goede dingen uit voort.

    BeantwoordenVerwijderen