woensdag 26 juni 2019

wekelijkse update

Het was de afgelopen dagen zelfs voor mij te warm op zolder om hier achter m'n laptopje te zitten bloggen, dus dan de week update maar een paar dagen later.

Vorige week ging mijn Lief samen met een vriend motor rijden in de buurt van Verviers; je weet wel, mooie weggetjes en stoere mannenbochten.

Wij draaiden hier in het gewone ritme door, daar draaien we ons hand niet voor om. Ook miss T ging mee met de flow van de dagelijkse routine. Nu was dit ook wel een volle week voor haar, eerst ging ik op maandag werken (vanwege studiedag op vrijdag), op woensdag juffen/meesterdag (dan vieren de juffen en meester van alle klassen hun verjaardag) en op donderdag schoolreis.

En ook woensdagmiddag voor de eerste keer remedial teaching of zoals ze het zelf noemt 'bijles'. We kwamen er niet uit met school, miss T heeft achterstand met lezen, een stuk basiskennis heeft zij kennelijk niet/nooit opgepikt, dit wordt ook door haar twee juffen niet ontkent. Alleen zijn haar resultaten nog net 'te goed' om in te grijpen, althans dit is wat ik aanvoel uit de vele gesprekken die we inmiddels hebben gehad. Samen oefenen miss T en ik wat af, maar ik ben geen lerares, ik zie de hiaten in haar kennis, groep 7 en nog steeds spellend lezen, maar ik mis handvatten om haar verder te helpen.
Daarom hebben we contact gezocht met een met een remedial teaching praktijk, dat de remedial teacher vroeger juf was van grote zus M, maakte het voor miss T al een beetje beter en nadat ze kennis had gemaakt met Juf L, was ze helemaal om en heeft er zin in.

Maar al met al een drukke week en we waren allebei blij dat voor ons op vrijdag het weekend al begon.


Eindelijk tijd om te ontbijten met bananenpannenkoekjes, die ze ook echt helemaal zelf maakt. En 's middags samen bakken, van de laatste rabarber van dit seizoen, bakten we een taart.
We gingen naar de bieb en kwamen met een flinke stapel boeken thuis. En omdat het zo rustig was bij de ijssalon, vlakbij de bieb,  haalden we ook nog een ijsje.



Toen werd het echt zomer en bracht ik twee dagen door met lezen in de schaduw van onze grote parasol.
Ik geniet van dit warme zomerse weer, ik weet dat de meeste het echt te heet vinden, maar ik doe alles wat ik echt moet doen in een veel rustiger tempo, drink veel water of thee en zoek de schaduw op. Ik hou het er maar op dat ik goed tegen de warmte kan.

Maar terwijl ik dit schrijf is het zeker 10 graden koeler dan gisteren en heb ik alle ramen tegen elkaar open staan om de laatste warmte uit huis te verdrijven.
En komt miss T net aangefietst na haar tweede bijles bij Juf L.
Dus ik ga snel maar eens een pot thee zetten.

Fijne week nog verder!

2 opmerkingen:

  1. Hoop dat de bijles succes vol is. En nu wil ik ook zo'n fornuis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, supermooi. Maar ja, kost ook wel wat dunkt me ;-)

      Verwijderen