woensdag 5 juni 2019

na een werk dinsdag komt een vrije woensdag


De eerste werkdag van mijn week zit er ook al weer op en die wordt gevolgd door mijn vrije woensdag. Die heb ik al vrij sinds ik weer ben gaan werken zo'n vijftien jaar geleden. Het leek mij logisch, zelf ook vrij te zijn op de dag dat de kinderen een middag vrij hadden. En die woensdag werd mooi verdeeld;  de ochtend om boodschappen te doen en de boel in huis weer een beetje glad te strijken en de middag om of iets met de kinderen te doen of tijd voor mezelf.

En eigenlijk zit die verdeling er nog steeds een beetje in.
Vanmorgen liep ik met miss T mee naar school, die eerst nog allerlei plannen had om wat af te spreken voor de middag, maar bij de klas gaf ze aan dat ze zich niet zo lekker voelde en wat buikpijn had (ik hoop eind deze week iets te horen van de kinderarts). Met haar afgesproken dat ze gewoon haar ochtendje school zou doen en dat de middag was om bij te komen, dus bankhangen en filmpje kijken.
Zelf liep ik nog even langs de schoolbieb, ik ben nu voor het tweede jaar biebmoederouder. En om op de hoogte te blijven van wat we nu precies in de bieb hebben staan, lees ik zelf ook boeken uit de schoolbieb. Op deze manier kan ik ook kinderen een keer iets anders aan bieden dan boeken uit de veelgevraagde 'Mutsen'-, 'Loser'- of 'Boomhut' series.

Zoals de foto al laat zien (zolderraam vanmorgen), dit was het weer. Niet echt om over naar huis te schrijven. Maar de boodschappen moesten toch gehaald worden, dus met in gedachten het spreekwoord 'er bestaat geen slecht weer, alleen slechte kleding', trok ik mijn Noorse jack aan en liep die hele 150 m naar de supermarkt(en ook weer terug)
Ook na de boodschappen bleef het maar miezerregenen, dus snoeiwerk in de tuin was voor mij niet echt een optie,  dan maar met een sopemmertje naar boven en even de slaapkamer ontdoen van wat overbodig stof.
Ik ben, zeg maar, huishoudelijk productief deze week.

Inmiddels is het middag; speelt miss T met vriendin-van-broer de Simms en wordt het langzaam wat lichter buiten, dus ik zou nog even een paar takken kunnen wegsnoeien of met het geleende boek op de bank kruipen....









2 opmerkingen: