maandag 3 juni 2019

Eigenlijk heb ik veel te veel te doen om ook nog te gaan werken ๐Ÿ˜‰


Het was vanmiddag 14.00 uur toen ik eindelijk even zat (dat is niet helemaal waar, want zo'n anderhalf uur er voor, zat ik even aan de eettafel met zoon en zijn vriendin om een broodje knakworst te eten. Zoon vond dat zijn vriendin dit Nederlands culinair product ook moest proberen)

Maar toch de dag begon zoals gewoonlijk om 6.30 uur met het eten geven van de kat(ten), er is er tegenwoordig eigenlijk nog maar eentje die blikvoer eet, maar deze maakt herrie alsof hij volledig is uitgehongerd (en dat iedere ochtend opnieuw)
Kinderen aankleden en ontbijt maken, dat hoef ik niet meer te doen. Dat kan iedereen zelf. Ik zet alleen de lunchtrommel en het 10-uurtje van miss T klaar, zolang ze nog op de basisschool zit, doe ik dat.
Terwijl ik naar boven ga om aan te kleden en mezelf een beetje toonbaar te maken, vertel ik miss T dat het tijd is om op te staan en spreken we meteen de tijd af waarop ze helemaal klaar moet zijn.
Dit werkt erg goed, bijna altijd is zij wel op de afgesproken tijd klaar en ik niet.

Op maandag en woensdag loop ik met miss T mee naar school(de andere dagen gaan we op de fiets). Ik mag zelfs nog steeds mee lopen naar de klas, we tutten nog even wat en dan gaat zij de klas in en ik loop ik weer naar huis.
Mijn eerste taakje van de dag was om een potje af te gaan geven bij het ziekenhuis. Miss T heeft al sinds de meivakantie bijna iedere avond last van buikpijn en vorige week hadden we een afspraak met de kinderarts en hij wilde dit wel even verder bekijken, dus zowel bloedprikken, als een monster van de ontlasting.
En dat laatste mocht ik nu wegbrengen.
Was vorige week bij het bloedprikken de wachttijd een uur, vandaag was ik binnen 5 minuten weer weg, ondanks de volle wachtkamer.
Wel 19 minuten gefietst, dat pikte ik toch even mooi mee op de fitbit(ch)

Maandag betekent boodschappen doen, dus eerst het weekmenu maken. Of nee, eerst zet ik thee en maak ik voor mezelf een ontbijtje van yoghurt met fruit en wat muesli en dan begin ik aan het weekmenu. Soms zoek ik inspiratie in kookboeken, maar voor deze week schudde ik het redelijk makkelijk uit de mouw.
Dan de boodschappenlijst en het nalopen van voorraadkast en koelkast voor alles wat ook aangevuld moet worden.
Daarna volgt de ronde bij de beide supermarkten die ons buurtwinkelcentrum rijk is.
Terwijl ik de boodschappen inruim, is de was die ik 's ochtends al had aangezet ook klaar, dus die mag aan de lijn en de volgende was het machien in.

Wel even tijd voor een mok thee, want daar kan ik niet zonder.
Maar dan is het tijd voor de poets, want op maandag staan wc + badkamer op de planning en even goed stofzuigen. Voor mij werkt het het fijnst als er verder niemand thuis, want dan kan ik gewoon even opschieten. En als ik dan toch bezig ben haal ik ook een soplapje over de keukenkasten en de deuren beneden.
Ik zal wel een doos zijn, maar als de boel weer schoon is en fris ruikt ben ik best tevreden. Schoonmaken is niet mijn hobby, maar ik zie er wel het nut van in.

Hierna had ik dan de door mijn zoon verzorgde pauze ๐Ÿ˜‰
Dan nog stofzuigen, waarbij niet vergeten de bank te ontdoen van kattenhaar.

Zo werd het 14.00 uur en plofte ik met een mok thee op de (nu schone) bank om me te bedenken dat we vanavond rendangvlees eten en dat dit het lekkerst is als het een paar uur kan sudderen.


Dan maar de thee op het aanrecht zetten en vlees, uien, knoflook en paprika snijden en dit alles opzetten.
Snel nog een wasje beddengoed in de drager gooien en daar is miss T al weer terug van school. Vandaag zonder een vriendin, maar dat heeft als voordeel dat we maar meteen het extra leeswerk doen.
Dit is nog leeswerk wat zij van school heeft meegekregen, over twee weken begint zij bij een remedial teacher, waarvan ze ook weer huiswerk krijgt, dus dan stoppen we met de extra boekjes van school.

Maar het is nu 16.30 uur, ik zit te bloggen. Straks haal ik het beddengoed nog uit de droger en strijk de overhemden van mijn lief.
Waarna het dan wel tijd is om verder te gaan met koken; rijst en chiliboontjes, zodat we rond 18.30 uur aan tafel kunnen.
En dan had ik vandaag niet eens ergens een uurtje brei-tijd.
Maar je begrijpt met deze hele opsomming van bijna dagelijkse beslommeringen, dat ik me echt afvraag, waar ik tijd vandaan moet halen om ook nog te gaan werken.
(Ze zien me aankomen als ik dit opper     ๐Ÿ˜)

En hoe was jullie dag?





Deze laatste foto's zijn van afgelopen vrijdag, toen ik met beide dochters in Leiden was. Dat is toch wel mijn favoriete stad hier in de buurt met al die leuke straatjes en gezellige huisjes. Wat gedronken bij de Burcht en hier natuurlijk ook naar boven geklommen voor het uitzicht over de stad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten