maandag 5 augustus 2024

Terug van weggeweest

 






De eerste foto's zijn van de dagen die we doorbrachten in Brisbane en omgeving bij zoon, schoondochter en de kleindochters. Zij lieten ons hun stad zien en namen ons mee in hun dagelijks leven. Voor mij super leuk om ook mijn Aussie kleindochters naar school en daycare te brengen. Beide liggen aan een behoorlijk steile heuvel, dus na de eerste schoolrun begreep ik meteen waarom de meeste moeders daar in sportleggings en op sneakers lopen. 

Na een kleine week vlogen wij met een binnenlandse vlucht naar Cairns, waar we een campervan voor ons klaar stond.


Onze eerste stop Mowbray, hier hebben we alleen overnacht op weg naar onze eerste bestemming Daintree Rainforest en Cape Tribulation.




Cape Tribulation was het noordelijkst waar we geweest zijn, verder dan dat konden we neit, want vanaf dit punt kun je alleen met 4WD auto's rijden en het plan was om weer in Brisbane terecht te komen, dus vanaf hier zijn we weer zuidelijk gereden.



Babinda Boulders

Airlie Beach

Airlie Beach had een beetje een Zuid-Franse vibe, maar dan wel met de Australische relaxtheid. 

Hierna reden we door naar Eungella Nationalpark, waar we bij de dam een mooi kampeerplekje vonden, ook dit is een soort van campsite, want in Australie mag je niet wild kamperen.



volle maan boven Eungella

Eungella is het leefgebied van de platypus ( vogelbekdier) en die kun je hier dan (met geluk) ook spotten.  En laten we ze nu ook hebben gezien bij Broken River.


Via Clairview reden we daarna door naar Tannum Sands, een plaatje waarbij ik de neiging had om steeds het intro van de soapserie Neighbours te zingen 😊



zonsondergang bij Agnes Water 

Noosa 

In Noosa kwamen zoon, schoondochter en de meiden ons opzoeken om zo nog wat tijd met elkaar door te brengen, want zo vaak zien we elkaar niet. De laatste keer was kerst 2022 en dit was de eerste keer dat wij hen kwamen bezoeken, terwijl ze al zeven jaar in Brisbane wonen.

Na het weekend in Noosa reden we door het gebied van de Glasshouse Mountains naar onze laatste campsite in Beerwah. Hier hebben we de camper opgeruimd en schoongemaakt, want de dag erna reden we door naar Brisbane om onze van in te leveren.



En onze laatste dag in Australie hebben we natuurlijk doorgebracht met de hele familie en lieten zij ons Byron Bay in buurstaat/buurprovincie New South Wales zien.


laatste zonsondergang Down Under voor ons

Dit was natuurlijk maar een heel beknopt verslag van onze reis en van alles wat we hebben gedaan. We hebben een fantastische tijd gehad, zoveel gezien. Ik ben dankbaat dat dit kon, dat ik mijn zoon, schoondochter en kleindochters nu weereens irl kon knuffelen en deelgenoot mocht zijn van hun leven daar. Het maakt het missen niet mnder, maar het verzacht het zeker wel.




En nu is het worstelen tegen de jetlag, want 14.00 uur 's middags voelt voor mij aan als 17.00 uur en 's ochtends om 05.00 uur ben ik klaar wakker. Maar morgen kan ik weer gaan werken en ik denk dat ik dan het normale ritme zo weer oppak.

4 opmerkingen:

  1. prachtige foto's!! Fijn dat jullie elkaar gezien hebben. Iets om lang op te teren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou: dat was een geweldige vakantie zeg! Ik heb op IG ook fijn al mee mogen genieten. En nou lekker weer met poezen en breiwerkjes op je eigen bank. Ook zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie en bijzondere reis. Hoe is het om weer thuis te zijn in het gewone dagelijks leven?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is een mooie reis geweest. En wat heerlijk dat jullie tijd hebben kunnen doorbrengen met zoon en aan hang. Dat doet een mens goed!

    BeantwoordenVerwijderen