maandag 3 juni 2024

en nog steeds herrie

 


Vrijdagmiddag daalde de stilte (en het stof) op ons huis neer. Nog nooit heb ik de Depeche Mode song 'Enjoy the Silence' zo goed begrepen als afgelopen week. 

Een heel weekend in stilte lag voor ons. 

We hebben niet veel bijzonders gedaan, beetje rommelen rond het huis. Nu kan het er ook mee te maken hebben dat Lief vrijdags was gaan zeilen en zaterdag toch een tikje spierpijn had. Wel liepen we zondagmiddag nog naar het plein bij de kerk waar een Bluesfestival werd gehouden. Nu is blues niet echt mijn muziek, maar een festival op tien minuten lopen van huis, daar wil ik best even kijken. En gelukkig waren er genoeg mensen die deze muziek wel waarderen. 

En nu is het weer maandag en staat er nog steeds iemand voegen uit te slijpen. Is Lief vanmorgen lekker bijtijds naar Rotterdam vertrokken, is jongste dochter gisteravond alvast bij een vriendin gaan slapen en keek oudste dochter de herrie een half uurtje aan en fietste toen snel naar haar eigen appartementje, want al staat er bijna niets meer, alles is beter dan deze herrie. En ik zit thuis. Iemand moet de boodschappen van de p.icnic aanpakken en de katten af en toe geruststellen als ze wakker schrikken.

En nu hoop ik heel hard dat dit echt de laatste voeguitslijp loodjes zijn en dat we hierna alleen nog maar de radio van onze klusser horen.

Gelukkig ga ik morgen weer aan het werk.


7 opmerkingen:

  1. Gelukkig had je in het weekend wel even rust. Dat lawaai klinkt echt heel onprettig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Constante herrie geeft stress, heb ik wel gemerkt. Gelukkig is dat nu voorbij en wordt er nu gevoegd

      Verwijderen
  2. Hopelijk is de rust terug. Dat je oren niet weten wat ze horen. Lawaai kan heel indringend zijn, en energie vreten. Ik heb gelachen om Enjoy The Silence.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De rust is weer terug, de muur is gevoegd en geïmpregneerd, dus kan er weer jaren tegenaan. En ik merk dat ik weer helemaal ontspan nu het weer stil is.

      Verwijderen
  3. Oeh! Zo’n vreselijk geluid! Fijn dat jullie een weekendje konden bij komen. Groetjes, Nicky

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heftig hoor, earloops willen nog wel helpen met de scherpe kantjes eraf te halen qua geluid. Maar je bent er nu weer vanaf, dus hopelijk totdat je naar huize Avondrood verkast geen bouwgeslijp meer voor je ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou die gevel dient onze tijd wel uit. En ja, dit soort dingen heb je nu eenmasl met een oud huis.

      Verwijderen