maandag 18 maart 2024

werkgedoe en moestuingeluk

 




Het aantal foto's dat ik de afgelopen weken maakte was bedroevend weinig en dat vertelt mij genoeg over mijn energie en veerkracht. Even niet (ruim) aanwezig. Werk bleef rommelig, een mailbox vol met kun je even dit...., ben  je al begonnen met dat....., kun je aangeven wanneer dat klaar is en dit nog buiten mijn normale werkzaamheden. Ik word er niet vrolijker van en voel me nogal overspoeld en dat uit zich bij mij altijd in een gevoel van totale uitputting.

Wat wel een positief ding is, dat de dames beneden mij heel goed hebben begrepen. De eerste week nog met wat drama mopperend bij andere collega's, dat ze niet als hele afdeling kunnen lunchen, omdat er altijd iemand bij de telefoon moet blijven. Maar na een week was ook die lol eraf (of heeft er iemand gezegd dat ze niet zo moeten zeiken) en loopt alles als vanouds.

En ook bloeien de magnolia's en al heb ik er geen in de tuin staan. Ze staan hier wel vlak in de buurt en van een bloeiende magnolia word ik blij, want dat betekent dat het toch echt lente is. Dus ondanks al het werkgedoe, kan ik nog steeds genieten van dit soort kleine dingen.



Maar mijn lamlendigheid verdween gelukkig vandaag, want vanmorgen prikte al vroeg de zon door de wolken heen, was ik vrij en had ik mijn bezorgde boodschappen binnen 10 minuten in de kast staan.
Toen ik in de schuur moest zijn voor kattenzand, zag ik buiten de kweekbak staan, meer het kweekzwembad. En omdat wij denken dat poes gisteravond (per ongeluk - niet voor de lol)  er in gesprongen was, (ze kwam doorweekt binnen, te nat voor het beetje miezer wat er viel) besloot ik die bak maar eens leeg te scheppen.
Ik weet nu ook waarom die bak in een soort zwembad verandert is. We hadden nooit de dopjes in poten, waardoor het water er uit zou kunnen lopen verwijderd. 😊

Ik vond in de schuur nog een volle zak aarde en bedacht dat ik best wat kon zaaien in die bak. Mijn voorraad zaden opgezocht en uitgezocht, iets wat ik al twee weken wilde doen, maar bleef liggen uit gebrek aan energie. In de bak heb ik nu  broccoli en bietjes gezaaid, die ik, als de plantjes groot genoeg zijn, kan uitplanten in de moestuin. 
En ik zag ook dat het al tijd is om tuinbonen en erwten in de volle grond te zaaien, dus ook dat heb ik gedaan. En ineens is het moestuin seizoen nu echt begonnen. Kan ik tenminste weer iedere ochtend voor ik wegga, even kijken of er al iets opkomt/groeit.
En inderdaad door dit bezig zijn, gewoon met m'n handen in de aarde, krijg ik energie, voel ik me weer mezelf.
En dat wil ik nu graag vasthouden.





7 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je door tuinieren weer bij jezelf terug komt. Wat dat betreft gaan we nu dan ook een goede tijd van het jaar in.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De magnolia knalt van je scherm. Ze bloeien alsof er geen morgen bestaat.
    Heerlijk hè, weer een beetje het buiten-leven-gevoel krijgen? Aanpoten in de tuin.
    Wat een hondenleven heeft jullie kat (-:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was er wel aan toe om weer echt naar buiten te kunnen. En ja, een kattenleven, echt het toppunt van relaxt leven

      Verwijderen
  3. Lekker met je vingers in de aarde. Ik vind je eerlijkheid fijn, geeft lucht ofzo. Hadden jullie ook zon vandaag? Midden Nederland wel hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hadden zeker zon vandaag en ik heb ook vanmiddag heerlijk met een mok thee in het zonnetje gezeten

      Verwijderen
  4. Goed dat je de mooie, kleine dingen nog ziet. En even lekker aan de slag gaan geeft inderdaad vaak energie.

    BeantwoordenVerwijderen