maandag 5 juni 2023

onverwacht afscheid en een beetje moestuinmaandag

30-06-2006  MUIS  03-06-2023

Ik weet dat ik regelmatig grapte dat onze bijna 17-jarige kater zijn uiterste houdbaarheidsdatum wel had bereikt. Een oud stram mannetje, een beetje dovig en soms ook wat de weg kwijt, maar ik had hem echt een rustiger heengaan gegund. Zaterdagmiddag kreeg hij uit het niets een epileptische aanval, waar hij niet meer uit is gekomen en wij hem hebben laten inslapen.

En nu kom ik 's ochtends beneden en struikel niet langer over Muis, deze kat had namelijk een enorm talent in het voor je voeten lopen. Voor Woezel en Floki is het ook onwennig, de oude man is er ineens niet meer bij en ze kunnen hem ook nergens vinden. (Het gebeurde in de tuin, terwijl de andere katten in huis lagen te slapen, dus die hebben er niets van mee gekregen). Voor Floki betekend het vooral weer een bakje minder om de restjes uit te likken en ik besef me nu ineens hoeveel ik tegen Muis praatte, hij lag eigenlijk altijd beneden op de stoel, dus kletste ik altijd wel tegen hem. Misschien moet ik nu maar tegen de planten praten.....

Maar over planten gesproken, de laatste dagen is de moestuin gewoon geëxplodeerd.




Mini broccoli's, erwtjes en tuinbonen. Ik maak nu iedere ochtend en avond heel blij een rondje moestuin en regelmatig als we iets met roerbakgroente eten, oogst ik nu spinazie en snijbiet uit eigen tuin. En dat geeft mij een goed gevoel, dat we iets eten, wat ik zelf gezaaid/geplant heb en wat ik heb zien groeien.


Dit zwanengezin woont bij ons in het park, dus als ik in de dorpsstraat boodschappen haal, loop ik nu via het parkje om even te kijken hoe het met de familie zwaan gaat. Het heeft voor mij iets rustgevends om te kijken naar pa en ma zwaan, die rustig met hun kroost in het water dobberen.

Maar voor nu uit met de rust, want het is maandag, dus de boodschappen moeten worden gedaan en de badkamer kan ook wel een sopje gebruiken.

Fijne week!

 

4 opmerkingen:

  1. Oh wat verdrietig van Muis. Kan me het allemaal voorstellen hoe je je voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat je zo'n dier zo kan missen. Terwijl ik er nog 2 heb lopen.

      Verwijderen
  2. Die explosie in je moestuin snap ik wel. Heerlijk weer. Maar verdrietig van Muis. Sterkte met het gemis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Gek hé, ondanks dat ik nog twee katten heb, mis ik die gekke ouwe kat best heel erg

      Verwijderen