vrijdag 30 juni 2023

Van katten, groenten en breisels




Als ik naar de foto's kijk, die ik de afgelopen maand maakte, is het niets anders dan groenten, katten en wat gebrei.
Maar dat is wel een beetje hoe ik de dagen doorbreng
Ik werk nog steeds drie dagen in de week, maar als ik niet aan het werk ben, dan rommel ik in de moestuin, kriebel een kat of brei een stukje.
Een simpel en zeer overzichtelijk leven.

De moestuin doet het fantastisch dit jaar. Ik heb echt nog nooit zoveel geoogst en heb zelfs erwten en tuinbonen kunnen invriezen voor later. Hoe leuk is dat.
Ik kijk nu al uit naar de courgettes en stambonen, die er aan komen. Al vermoed ik dat oudste dochter daar veel plezier aan gaat beleven, want wij gaan over een week met vakantie en zij past dan op de katten (en de moestuin). Want ik denk dat de courgettes nog wel een weekje of twee nodig hebben voor ook deze overvloed losbarst.


En al moeten Lief en ik nog een week werken. Miss T heeft al wel vakantie (op het rapport ophalen na) en zij is over naar mavo4. Niet te geloven, maar volgende schooljaar zit zij gewoon in haar examenjaar. Waar blijft de tijd!

Maar nu eerst de vakantie voorbereidingen, de stapeltjes met spullen die mee moeten verschijnen en voor mij heel belangrijk; ik verzamel in een mandje alvast wat wolletjes voor mijn onderweg-projectjes.

En laat ik nu eerst maar gaan koken, want miss T vroeg al of we niet al te laat kunnen gaan eten, want zij gaat UIT vanavond. Ja, kleine meisjes worden echt groot.

Fijn weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten