woensdag 29 maart 2023

moestuin





Het eerste begin met de moestuin is gemaakt. Wat mij meteen opviel, is dat je op zo'n vlak stuk grond veel meer kwijt kunt, dan in mijn vroegere moestuin, tegen de tramdijk aan,  die uit bakken bestond. Ik ging dan ook meteen weer los, rabarber, tuinbonen, erwten, broccoli, prei en de nodige kruiden.


Een kweekbak onder het raam met sla.


En binnen op  de vensterbank staan bonen, courgette, komkommer en tomaten. Tenminste de zaden zitten in de grond en het wachten is eerst maar tot ze ontkiemen.
Ik weet dat ik heb gezegd het voortaan bij een kleine moestuin te houden, maar toen ik bezig was dacht ik ineens niet meer zo klein 😊


En de laatste aanwinst, aardbeien in een oud stuk regenpijp op het balkon. Straks lekker in de volle zon en veel minder ongedierte (lees slakken en spitsmuizen)

En stel nu dat alles aanslaat, groeit, bloeit en vrucht draagt. Dan moet ik maar eens gaan nadenken over jam maken, inmaken en invriezen. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen.
Laat ik eerst maar eens denken aan al die koppen thee, die ik ga drinken in de tuin met uitzicht op de moestuin.


6 opmerkingen:

  1. Heerlijk joh, goed bezig!! Ik heb ook al veel klaar staan..hopelijk zondag lekker lang de tuin in!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is de tijd van het jaar dat ik altijd met aarde onder m'n nagels rondloop 😆

      Verwijderen
  2. Dat ziet er goed uit zeg. Je bent al goed bezig. Maar mijn favoriete foto is de laatste ; )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, zo leuk een moestuin! Maar ik heb een hekel aan tuinieren dus het is niks voor mij. Bovendien heb ik allang geen tuin meer. Misschien moet ik een aarbeienplant kopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spuit Elf: geweldig!!! Echt hartstikke leuk als alles straks groeit en bloeit.

    BeantwoordenVerwijderen