zondag 19 september 2021

september

September is toch wel mijn favoriete maand; de zomer is voorbij, de herfst staat voor de deur, maar toch vaak nog heerlijk nazomer weer. Het zorgt ervoor dat we hier veel naar buiten gaan, het laatste zonnetje mee pakkend voor het weer omslaat en de tijd van regen en herfststormen aanbreekt.

Het is ook de maand van de jarige dochters, de eerste dag van de maand verjaart Oudste dochter en elf dagen later mag miss T de kaarsjes uitblazen (dit jaar niet letterlijk, want er stonden geen kaarsjes op de taart)


En deze maand begonnen ook de scholen weer, na bijna 9 weken vakantie ging miss T maandag 6 september weer gewoon naar school, volgt zijn weer alle lessen in een klaslokaal en dat iedere dag van gemiddeld 09.00 tot 15.00 uur en al maakt het miss T niet uit of ze op school of online les heeft, ik ben heel blij dat school weer, zo goed als, normaal is. 

Ook maakte ik weer een ritje naar de dierenarts. Muis had op zijn zij ineens een vreemd bultje zitten, wat hem irriteerde en mij ongerust maakte. Gelukkig bleek het een onschuldige met vocht gevulde cyst te zijn, zodra de dierenarts deze aanprikte, liep het vocht eruit en was het bultje weg (en ik heel erg opgelucht)

Ik heb de afgelopen weken ook mijn breispierballen weer getraind, het vest, de harvest cardigan, waar ik vlak voor onze vakantie naar Valkenburg mee begon, is nu af. En ik denk dat ik dit wel mijn nieuwe lievelingsvest gaat worden. Vanaf het moment dat het van de blockmat afkwam heb ik het al redelijk veel gedragen.

En verder deed ik nog oma-dingen, ik paste op L+F, omdat hun papa en mama een bruiloftsfeest van vrienden hadden. Dit betekende ook dat ik de twee dames naar bed moest brengen en het is voor mij toch een hele tijd geleden dat ik een dreumes en een peuter tegelijk naar bed moest brengen. Ik heb mij serieus echt af lopen vragen hoe ik dat in die tijd deed. Maar ik kreeg een handleiding met hoe het eet/bad/slaap ritueel moest verlopen, ik had hulp van Oudste dochter en kleindochters die gedijen op regelmaat, dus handleiding volgen en alles ging prima. En ineens wist ik ook weer hoe ik dat vroeger deed.... juist regelmaat, altijd hetzelfde ritueel, voorspelbaar en veilig.

En vandaag was het weer een echte nazomerdag, dus zonde om daar niet van te genieten. In Limburg had ik samen met de dochters een middagje gefietst en dat was toen super gezellig. Dus we besloten om vandaag een stukje door de polder te fietsen, helaas nu niet op e-bikes, maar gewoon op eigen kracht.



en het is maar goed ook dat we vandaag nog even buiten waren, want als ik het weerbericht moet geloven, wordt het volgende week natter en kouder, herfst dus.

2 opmerkingen: