maandag 28 juni 2021

eind van het schooljaar

 


Ja, inderdaad, het eind van het schooljaar. Vandaag had miss T de laatste dag van haar proefwerkweek en daarmee ook haar laatste schooldag. Nog een keer terug naar school om haar rapport op te halen, maar dit was het, haar brugjaar. En wat was het een bizar jaar met heel veel online les, met mondkapjes en anderhalve meter afstand. Een brugjaar zonder excursies, workshops, sportdagen, schoolfeesten of kerstgala. Een jaar zonder al die dingen,  die het beginnen op de middelbare school zo leuk maken.

En dan nu een heel lange zomervakantie en dan hoop ik dat na de vakantie alle scholen weer volgens normaal rooster gaan draaien met alle sociale activiteiten, die voor pubers best belangrijk zijn.




En de rest van het gezin; nou, zoals het er nu naar uitziet, vliegen zoon en schoondochter op 14 juli samen naar de Filipijnen. Ik vind het super voor hun samen, want het plan ligt er al meer dan een jaar om daar te gaan leven, maar toch mijn moederhart moet nog even slikken (en snikken)

Verder was de afgelopen week voor mij nogal druk, werk is nogal rommelig. We gaan weer richting de vakantieperiode, dus hier en daar ontbreken wat mensen en zelf probeer ik ook te regelen dat iemand een aantal taken van mij gaat over nemen in de drie weken die ik er niet ben en vooralsnog gaat dat niet eenvoudig. Het zal echt wel goed komen, maar het geeft nu toch wat kopzorg (en koppijn).

Maar gelukkig hebben lief en ik nog steeds samen op maandag vrij en vandaag deden we weer eens een rondje Meijendel. We liepen naar de Waalsdorpervlakte.


Het was heerlijk rustig, maar ook drukkend warm. Het voelde alsof er ieder moment een onweersbui zou kunnen losbarsten, maar ondanks dat was het vooral heel groen en heel mooi.




En verder ga ik proberen om vanavond echt op tijd in bed te liggen, want ik ben nog steeds een tikje moe, dat komt omdat ik vorige week iedere ochtend al om 4.30 uur wakker was en dan ook niet meer kon slapen. Ik gaf de volle maan hier van de schuld, maar dat ik van het weekend niet echt bijgeslapen ben, was dan weer mijn eigen schuld, dat had iets met netflix te maken en een heel goede serie.

Maar laat ik nu dan mijn spullen voor morgen klaar zetten, want miss T mag dan nu vakantie hebben, ik moet nog gewoon werken.

4 opmerkingen:

  1. Poe, dat is pittig zeg dat ze zo ver weg gaan. Fijne lange zomervakantie voor Miss T!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, mijn kinderen nemen uitvliegen wel heel serieus 😊

      Verwijderen
  2. sorry to hear that your son is leaving. But it will be a new start for him

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. It is and I am happy fot the both of them, but also will miss them dearly.

      Verwijderen