zondag 14 februari 2021

ijsdagen

 











De eerste serie foto's maakte ik terwijl ik naar m'n werk liep of weer terug naar huis. Ik ben inderdaad alle werkdagen gaan lopen, omdat ik niet houd van auto rijden als het glad is of van glibberen met de fiets. Maar het grappigste is, ik vond het lopen fijn, gewoon 20 minuutjes stevig doorstappen en ik kwam ontspannen bij mijn werk aan. Het lopen bleek voor mij helemaal geen 'moeten' te zijn om van a naar b te komen, maar een rustig begin van de werkdag. Als ik fiets zie ik wel die mooie kleuren in de lucht van de zonsopkomst, maar nu had ik al lopend echt de tijd om het te zien. Dus ik denk dat ik voortaan  fietsen en lopen met elkaar ga afwisselen.

En die tweede serie foto's; hoe lang was het niet geleden dat we op natuurijs konden schaatsen. En hoe fijn is het om op vrijdagmiddag na het werk, gewoon een uur te kunnen schaatsen. We reden naar de Rotte, waar Lief bij warmer weer wel vaker fietst en vonden daar een mooi plekje om de schaatsen onder te binden. Ondanks alle berichten in de media was het hier niet overdreven druk. Er schaatsten genoeg mensen, zodat je wist dat het ijs betrouwbaar was. We schaatsten een rondje, eerst met de wind in de rug, daarna bikkelen met de wind recht van voren. 

En ook gisteren deden we nog een rondje op de schaats, want hoe lang moeten we weer niet wachten tot we een winter hebben met echte vrieskou, waarbij ook de grote plassen dichtvriezen.

Maar zoals het er nu  uitziet, zet morgen de dooi echt in. Ik was heel blij met deze week van sneeuw en ijs, maar kijk nu ook wel uit naar de lente.

9 opmerkingen:

  1. Mijn oudste wandelde ook naar haar werk. Het nuttige met het aangename verenigd eigenlijk. Ze vond het fijn.

    En wat mij betreft is de lente ook welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze week stijgt de temperatuur tot boven de 10°C , best al een beetje lente-achtig

      Verwijderen
  2. Prachtig al die sneeuw, ik heb er van genoten vanuit de warmte van mijn huis. Het is ook wel fijn als ik morgen weer gewoon de deur uit kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat begrijp ik. Ik vond dat weekje heerlijk, maar nu mag het wat mij betreft warm water regenen

      Verwijderen
  3. Ik vond het ook heel prachtig maar ik ben wel blij met de lente, helemaal zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het best wel fijn om vandaag zonder geglibber naar m'n werk te kunnen fietsen. Kom maar op met de lente.

      Verwijderen
  4. wat een prachtige foto's, die tweede serie!! daar wordt je inderdaad blij van...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat was het heerlijk he, zo met die sneeuw? En toch heeft de lentezon ook wel veel beloften... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan me nu al bijna niet meer voorstellen dat we een week geleden nog op het ijs stonden.

      Verwijderen