maandag 8 februari 2021

sneeuwwit

 





Gister was ik blij verrast om inderdaad wakker te worden in een witte wereld, zoals  ook was voorspeld door diverse media, meestal wordt het Westen overgeslagen als het om sneeuw gaat. Maar nu was het hier wel wit, meteen iets gedaan wat ik altijd al wilde doen, met blote voeten de sneeuw in, een klein stukje lopen door de tuin (samen met woezeldepoezel, die nog niet echt wist wat hij nu van dat witte spul moest vinden)

Maar waarom met blote voeten in de sneeuw lopen? Van @thecraftytoothfairy (instagram) heb ik geleerd dat dit goed is voor bloedsomloop en immuunsysteem. Dat goed voor de bloedsomloop geloof ik graag, want eerst gingen m'n voeten tintelen van de kou, maar daarna werden ze zo warm en bleven dat dus ook (zeker als je ook nog zelfgebreide wollen sokken draagt)

Natuurlijk is de sneeuw mooi van achter het glas, knus op de bank met een mok hete thee. Maar er valt hier niet vaak sneeuw en zeker niet zoveel. De laatste keer was in 2012 (klikkerdeklik) toen miss T nog een klein peutertje was.

Dus wij gingen naar buiten. Wel zonder miss T, die ging liever met een paar vriendinnen en dat begrijp ik ook wel. Dus lief, oudste dochter en ik namen de slee mee en gingen op zoek naar een goede slee helling in de buurt.

Alle parkjes waren vol met kinderen met sleetjes, ouders die de sleetjes voorttrokken of druk filmpjes maakten terwijl hun kroost op de slee een helling afgleed. Gelach, geroep, geklets en gegil, sneeuwpret zoals sneeuwpret hoort te zijn.






En vandaag op onze vrije maandag liepen lief en ik nog een stukje. Een route die ik al zo vaak heb gelopen of gefietst, maar die er nu met al die sneeuw zo anders uitziet.

En morgen loop ik een deel van die route weer, op weg naar mijn werk, want ik heb besloten om te gaan lopen, zeker nadat ik vandaag een paar fietser moeizaam zag glibberen door de sneeuw. Kijken of ik het dan ook nog zo mooi vind...

In ieder geval ben ik door al het buiten zijn heerlijk warm en rozig geworden, dus ik mag zo best even op de bank met een mok thee, naast poes zitten. En ik hoop dat we nog een paar dagen van de sneeuw kunnen genieten of dat de vorst echt doorzet en we straks gewoon op de sloten hier in de buurt kunnen schaatsen, want ook dat is lang geleden, dat ik op natuurijs heb kunnen schaatsen. Al hoewel er voor goed ijs eigenlijk geen sneeuw mag liggen...

Wens je een fijne winterse week


2 opmerkingen:

  1. oh heerlijk he? heb nog niet met blote voeten door de sneeuw gelopen, maar ik kan me voorstellen dat het goed is voor je

    BeantwoordenVerwijderen