maandag 13 mei 2019

Moestuinmaan(d)dag

We zijn een een maand verder.
Zullen we even een rondje moestuin doen om te kijken hoe het er nu bij staat?


De bloempjes van de Blauwe Bes zijn uitgebloeid, dus ik hoop dat hier nu straks allemaal besjes gaan verschijnen.


De rabarber; nog even en dan ga ik oogsten en eten we rabarbertaart van onze eigen rabarber.


De erwtjes zijn ook opgekomen en groeien goed!


Bloemen in de aardbei en ook de eerste mini aardbei zie ik al verschijnen.


Hier komt ook wat op; was dit nu de pluksla of de snijbiet. Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat deze bak lichtjes omgewoeld is door een kat, dus wat opkomt, komt niet tevoorschijn in de mooie rijtjes waarin het is gezaaid 😀

In het tuinhuis zijn de bietenplantjes inmiddels verpoot naar grotere potjes. Nog even iets groter groeien en dan gaan deze ook naar buiten.
En ik zag dat de komende week de temperatuur eindelijk weer wat omhoog gaat, dus wordt het ook tijd om de bonen te zaaien.



Dan heb ik verspreid door de tuin in potten en bakken ook nog kruiden staan en die doen het ook goed. De munt kwam weer op en ook de salie en de tijm hebben de winter goed doorstaan.

En dan ga ik nu een uurtje onkruid wieden, want met die regen van de laatste week is dat ook de grond uitgeschoten.
Tot de volgende moestuinmaanddag.

3 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dat hoop ik ook, maar heb wel geleerd om zeker niet te vroeg te juichen 😉

      Verwijderen
  2. Dit is toch wel heerlijk! Eten uit eigen tuin...

    BeantwoordenVerwijderen