vrijdag 13 november 2009

mooie schaaltjes

Bij de corner view dames ging het deze week over de favorite dish en toen moest ik aan mijn favoriete schaaltjes denken. Schaaltjes vol herinneringen.

Ze is niet mooi, maar voor mij zo speciaal, het nibb-it schaaltje. Dit is mijn herinnering aan zondagen bij opa en oma, vreselijk ouderwets de mannen zaten rond de eettafel en de vrouwen op de bank en alle kleinkinderen kregen van oma een handje nibb-it chips in een eigen bakje. Sfeer van kinderlijke veiligheid en geborgenheid en knusse burgerlijkheid.

Nadat mijn oma was overleden, opa ging haar al jaren voor, was het enigste wat ik wilde een van deze kleine schaaltjes, want hiermee heb ik altijd de herinnering aan die zondagmiddagen.

Mijn andere mooie schaaltjes zijn deze gebaksbordjes. Deze gebaksbordjes kregen mijn ouders toen ze zich verloofden, lang geleden in 1962. En ook al zijn ze jaren lang gebruikt, bij iedere verjaardag, de set is altijd compleet gebleven. En nu zijn al deze bordjes al enkele jaren van mij.

Ik hou van de vorm van de bordjes en van de kleuren, van caramelbruin, zacht geel, zacht groen tot helder blauw.

2 opmerkingen:

  1. Mooie borden!!!
    En het chipsschaaltje ook ;)
    Ik heb van mijn oma een mok, waar altijd chocomelk uit dronk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze zijn MOOI
    heerlijk he herinneringen

    BeantwoordenVerwijderen