woensdag 6 mei 2009

toch nog geblogt

En ik was gister echt van plan om een stukje te bloggen over de afgelopen dagen, de maandag waar we samen lekker door Rotterdam slenterden en de dinsdag toen ik moest werken en Rob thuis met Tarja bleef. Maar toen ik gisteravond met Tarja in bed was gaan liggen voor haar slokje om in slaap te vallen, vielen zowel Tarja als ik in slaap.....

Dus dan vandaag maar. Joeri wordt volgende week 14 en moet dus een eigen ID hebben, dus met Joeri afgesproken (hij, z'n broer en zus zijn deze week bij hun vader) dat hij vanmorgen met ons mee zou gaan naar het stadhuis voor het aanvragen van een id-kaart. De hal van het stadhuis leek de kassa van Blijdorp wel, wij hadden serieus nog 51 wachtenden voor ons . Dat was dus 1.5 uur wachten en toen waren we aan de beurt en 10 minuten bij de balie en we stonden weer buiten. Ja, voor je zoon moet je wat over hebben.

En omdat we toch al zo goed bezig waren, zijn we meteen met Joeri gaan kijken voor een nieuwe fiets, het heeft me al verbaasd dat z'n ouwe fiets het heeft gehaald tot aan zijn verjaardag. En Joeri keek rond en koos voor....... een opoefiets.
Dat is dus opoefiets nummer 4 die nu bij ons in de schuur staat, ik heb er al een, Jasper een herenvariant en Mirte een kindermodel. Maar Joeri reed dus vanmiddag dik tevreden naar z'n vader toe en morgen op z'n nieuwe fiets naar school.

Toen waren we weer met z'n drietjes en gingen lopend boodschappen doen en daarna koken, dat was makkelijk want we hadden nog andyvie uit het groentepakket, dus stampot andyvie met bal gehakt en het leuke was dat Tarja gewoon met ons mee kon eten. En dat deed ze met smaak, als een jong vogeltje bleef ze haar mond opsperren als ze de lepel zag aankomen. Dus Joeri heeft nu een medestander in het andyvie(kelp) eten.
We hadden trouwens een nostalgisch toetje, want er zat ook nog rabarber in het pakket en die heb ik klaargemaakt zoals mijn moeder dat ook deed.

Rabarber schillen en in stukjes van ongeveer 2 cm snijden. Deze opzetten in een pan met heel weinig water en een beetje suiker. Als het kookt laagzetten en door laten koken tot de rabarber zacht is en uit elkaar valt(soort moes), dan van het vuur af en laten afkoelen. Splits 2 eieren en klop de eiwitten stijf. Doe de lauwwarme rabarbermoes in een schaal en schep het stijfgeklopte eiwit erop.

En ja, het smaakte nog steeds hetzelfde als toen ik klein was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten