vrijdag 10 mei 2024

de afgelopen dagen

 


Bijna dagelijks loop ik door dit parkje, een klein ommetje als ik toch een boodschap moet doen. De laatste dagen begint het er steeds meer zomers uit te zien. Het enige wat nog mist is het geklater van de fontein, die staat nog steeds uit. Ik hoopte dat deze na 4 mei weer aan zou gaan, maar helaas was dit niet zo. Misschien na de ijsheiligen, als er zeker geenkans meer op nachtvorst is.



Zo naast elkaar zitten ze zelden te eten. Hier heeft Woezel zich gewoon laten wegduwen door Floki, want die eet het liefst na haar eigen bakje voer, ook dat van Woel nog even leeg (en die goedzak laat dat dus toe)



Dit hier is Floki in haar rol van neighbourhoodwatch. Ze komt dan vanuit de tuin naar binnen gerend, sprint de vensterbank in en als het geen wat ze in de gaten wil houden (meestal buurkat of dikke duif) iets buiten haar zicht komt, rent ze een verdieping hoger om vanuit de vensterbank van miss T's kamer even te kijken of het gevaar is geweken. Is alles weer kalm, dan gaat mevrouw weer naar buiten om haar plek voor het tuinhek weer in te nemen en begint alles van voor af aan.


Deze week is wel mijn favoriete week van mei, omdat ik altijd de vrijdag na hemelvaart vrij neem, werk ik deze week alleen maar op dinsdag. En ben ik na die dag gewoon een hele week vrij. 

Nu is het niet zo dat ik deze dagen alleen maar zit te breien of te lezen. Ik kan dat wel, hoor. Alleen begint de komende week voor miss T haar eindexamen en omdat planning, focus en motivaite niet haar sterkste kant zijn, breng ik ook heel wat uurtjes met haar door om samen stof door te nemen en proefexamens te maken van de verschillende vakken. We doen goed ons best samen en ik hoop echt dat dit ervoor gaat zorgen dat ze haar examens gaat halen.

6 opmerkingen:

  1. Prachtig dat park. En jullie katten ook trouwens. Heel veel succes alvast met het eindexamen van Miss T. Ik duim voor haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig parkje om op je route te hebben als je boodschappen moet doen! Het geklater van water zou het inderdaad helemaal afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gisteren zag ik dat de fontein het weer deed en werd er gewoon blij van.

      Verwijderen
  3. Lijkt me prettig lopen in dat parkje. Dat ijzeren hekwerk om de boom heeft iets statigs.
    De staart van Floki is bijna net zolang als zijn/haar lijf.
    Veel succes voor je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Floki is meer staart dan lijf!
      Daar heeft ze zelf soms ook last van, dan sleept ze die zwabber echt achter zich aan.

      Verwijderen