vrijdag 9 februari 2024

Wisselvallig


Ik voel me de laatste tijd zoals het weer; wisselvallig. Schijnt de zon, dan voel ik me prima, vrolijk en heb energie. Dan wil ik zo veel mogelijk buiten zijn en geniet ook van iedere minuut buiten. Maar zodra het grijs en regenachtig is, daalt er ook zo'n grijze deken over mij neer. Ik ben dan moe en futloos en kom tot niks.  Voor mij een jaarlijks terugkerend iets in februari, de winter duurt nog, maar ik ben toe aan lente en vooral aan zon en warmte. Er is niet veel aan te doen, behalve ieder zonnestraaltje meepikken en geduld hebben.

Nu is het niet zo dat ik de laatste week volledig depressief op de bank zit, valt best mee. Ik zat wel op de bank, maar was wel bezig en breide eindelijk mijn shawl af, een project waar ik jaren geleden aan begon en steeds heb weggelegd, tot vorige week.


Inmiddels hangt de shawl aan de kapstok en gaat mee wanneer ik naar buiten ga, want deze wol is heerlijk zacht.

Ik begon ook meteen aan een nieuw project - een trui-jurk


Daarnaast liepen we ook nog open dagen af bij twee mbo opleidingen. Jongste dochter doet dit jaar eindexamen en moet een vervolgopleiding kiezen. De opleiding die ze wil gaan volgen is Persoonlijk begeleider Maatschappelijk Zorg. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook een erg leuke opleiding vind, alleen al omdat wat je leert ook meteen in de praktijk wordt getoetst.

En nu moet ik snel naar beneden, want het oven alarm piept, dus dat betekent dat het bananenbrood wat erin staat, klaar is.


En het wordt ook tijd om de soep te maken voor het avondeten......

Fijn weekend!




 

8 opmerkingen:

  1. Fijn blogje over jou. Lijkt me een leuke opleiding... vind je ook niet dat ze al zo vroeg moeten weten wat ze willen? Fijn dat zij wel weet welke richting ze op wil.

    Je sjaal is mooi en die trui-jurk ben ik heel nieuwsgierig naar. Hoe lang wordt hij? Grijze dagen helpen me ook niet echt. Ik merk dat opruimen helpt. Dus ruim ik vlak voor vlak op, op de hoge kast en ik gooi dan echt veel weg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker niet niks om op je 15e al te kiezen wat je in de toekomst wil gaan doen. Opruimen tegen de winterblues werkt inderdaad. Ik pak dan vaak klusjes op die ik voor me uitschuif, zoals ramen zemen.

      Verwijderen
    2. Die ramen.... tis schande, in geen tijden gedaan hier.

      Verwijderen
  2. Wat goed dat je de sjaal hebt afgemaakt. En ook meteen weer aan iets nieuws begonnen. Vandaag schijnt de zon stralend. Ik wens je een zonnige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, dat klinkt zeker niet alsof je helemaal niks doet. En inderdaad; het wordt tijd dat het lente wordt. Die opleiding klinkt heel interessant.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Elk voorjaar ben ik verbaasd dat ik de winter doorgekomen ben. Eerst las ik: trouw-jurk maar je breit een trui-jurk. Je hebt ook nog de katten eten gegeven en bananenbrood gebakken. Weet je wat veel mensen zouden moeten doen? De binnenkant van hun hoofd schoonmaken (-:
    Bedankt voor je reactie op mijn blog. Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mirjam, gezellig dat je hier langskomt. Wandelen is heerlijk om m'n hoofd aan de binnenkant schoon te maken 😉

      Verwijderen