maandag 18 december 2023

Aftellen / counting down the days

 

Nog twee werkdagen en dan ben ik klaar voor dit jaar. Nu zijn die twee dagen wel van 8 - 17 volledig volgepropt met dingen, die nog echt even moeten voor het eind van het jaar. Maar goed, ik kan aftellen.

Nu staat sowieso onze kalender deze week helemaal vol en dat terwijl ik altijd dacht/hoopte dat met het afsluiten van de basisschooltijd, de aanloop tot het eind van het jaar veel rustiger zou gaan. Niets is minder waar. Het schoolkerstdiner is gewoon vervangen door een kerstgala, dus het koken is nu ingewisseld voor taxi diensten. Behalve het kerstgala van school heeft onze 15-jarige ook nog kerst'borrel' van haar werk (bijbaantje) of we dus wel een beetje bijtijds kunnen eten. Dan tot mijn grote verbazing heb ik dit jaar zowel een kerstontbijt als een kerstborrel. Dat heb ik in de ruim 12 jaar dat ik hier wek, nog niet eerder meegemaakt. En ook Lief voegde nog wat aan de kalender toe. Dus iedere dag is er hier nu wel wat. Hoezo stille tijd.

+++++++++++

I am counting down. Just two workdays to go and my christmasholiday starts, no more work for this year. When our youmgest was still in primary school this really was a horror week, too much activities with lots of parental participation. So I thought with secundary school, the week towards the holidays would be much quieter. How wrong could I be. School's christmasdinner is just replaced by a Christmasdance, so that means our taxiservices are required.

And for the first time since at least twelve years I am going to have a christmas-breakfast with my collegues and also christmas drinks on thursday afternoon. (and in between I have still a little work to do). This week is about the busiest of the year when the only thing I need is peace and quiet.



2 opmerkingen:

  1. Dat klinkt erg druk zeg. Het doet me een beetje denken aan de drukte vlak voor de zomervakantie: alsof je nog even over de clinch willen jagen zodat je echt aan vakantie toe bent. Fijn dat je 'er bijna bent'!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn schoondochter verwoordde het mooi toen ze zei dat dit jaar eigenlijk een week te lang duurde

      Verwijderen